tisdag 30 september 2008

~~* NÄTSHOPPING *~~
Så mycke vi fick gjort igår.Inga stora grejer men lite småplock här å där.
Röjt i eldhögen å fick fram en massa skrot som en kille kom å hämta.
Dratt fram en massa som ska till tippen.Körning dit en annan dag.
Tjärat taket på cirkusvagnen.....äntligen...hihihihi.
Ååå sen lite annat smått å gott.
Har fått hem lite saker jag köpt på nätet......


12 snapsglas/likörglas till min samling........från Tradera.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En glaskupa från www.hemmahosdej.se
F.d englamaria
~~~~~~~~~~~~~~~~


Glassbåtar från www.enkrona.se
En ny auktionssite där allt börjar på 1kr.
Men frakten är inte billig kan jag meddela......!!!!
Har även köpt lite "shabby" saker som jag väntar på.


~~~~~~~~~~~~~~~~
Idag jobbar maken....så skönt det var att ha honom hemma några extra dagar.
att få lite hjälp med vardagssysslor är ju aldrig fel...*LER*
Men nu får han slita lite för brödfödan......medans jag är hemma å är "LYXHUSTRU"som en del kallar det.....

~~~~~~~~~~~
PUSS & KRAM
♥ ♥ ♥
------<---<<-@
Nilla






12 kommentarer:

  1. Morrn Nilla!!

    Så söta saker du har köpt..passar ju dig som handsken.. tänk att det är roligt att handla jämnt!!

    Och vad fint när du slog in i celofan.. tänk vad det gör!!


    STOR KRAM kära bloggvän
    Ann-catrin

    SvaraRadera
  2. Morgon Solstrålen!!

    Jag behöver mycket av den varan idag tack!!! Var ute en långpromenad med en granne och hennes hundar, var rätt så fint, lite blåst så där men ok....tills värsta skyfallet kom över oss!!*grr* Tror du jag blev blöt eller?*fniss* såg ut som en dränkt katt!

    Men nu är jag inne och torr igen, ska värma mig med lite kaffe nu bara. Sen drar städningen igång..IGEN!

    Vad duktiga ni varit som slitit och slängt! det är alltid en skön känsla när sådant arbete blir klart!

    Jag tar en paus, men jag kommer att kika in för kaffe imellanåt, känner bara att jag måste varva ner.

    Vi hörs och syns snart igen!
    PUSS & KRAM min lilla sånglärka!
    Love you!
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Men guuud va spännande!! Ett telefon samtal..ti-hi...=)

    Satt in pengar till dig i går..kolla gärna så att de kommit in!! =) Längtar efter nya *tildor*!! Visste inte att du sydde i hop dem...trodde att de var rundvirkade!!

    Lyxhustru låter fantastiskt underbart..hi-hi..du vet väl att du kan få 3000 spänn efter jul om du inte har barnen på dagis!! Det plus att virka och sälja...de du!!?? hi-hi...=)

    Önskar *damen* en fantastiskt fin dag!! kramisar Malin

    SvaraRadera
  4. Vilken samling du har av glas nu...
    Jättefint!
    Jag har inte varit innte på 1-kronas-sidan ännu... kanske ska ta mej en titt
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  5. Nämen så ljuvliga snaps glas Du fyndat! kanske skulle komma å ta en snaps å sitta å garva hela natten lång, tillsammans med dig :) tänk om det vore närmare...
    Kika in nu så bjuder jag på en liten bild :)
    Sköt om dig
    Pussar & kramar i massor
    //Siv

    SvaraRadera
  6. Va lyxigt med en mamma som frisör!
    Idol - jag tycker faktiskt att de är superduktiga som är med i år -oxå gillar jag juryn :)
    Jag LOVAR att berätta om jag skulle ha vägarna förbi, baileys går alltid ned :)
    Kramis
    //Siv

    SvaraRadera
  7. Hej igen!! ti-hi....=)

    Sååå kul att du ringde.. spännande att höras...men ändå lite nervöst!
    Hoppas att du får en mysig virk kväll till idol..och att vi hörs snart igen!! =)

    Ha det bäst! kramar Malin

    SvaraRadera
  8. BALLONGEN SPRICKER!


    TACK för att du skrev vad barnprogrammet hette i min blogg. Jag trodde att ingen annan än jag och lillebror kom ihåg det programmet. Det var vår absoluta favorit. Jag har sökt efter det på nätet, men glömt bort vad det hette, jag trodde det hette "Dockskåpet" eller något.

    Kika här!
    http://www.youtube.com/watch?v=ICqCxpq-iS0

    TÄnk, jag kommer precis ihåg det där med "tok" i början med fågeln. Jag minns att jag skrattade mycket åt det. :-)

    Men sedan blev jag lite förvånad när jag tittade vidare. Som vuxen nu så upplever jag barndockorna som lite obehagliga. :-S Undras om jag gjorde det som liten också, att det var som en fascination, eller om jag tyckte om dem just för att de var dockor? (Det var före den "Onda dockan" skräckisarna antar jag) :-D

    SvaraRadera
  9. Hej Vännen!
    Vilka fina saker du fyndat,jag tycker det är superhäftigt att du har en egen cirkusvagn.Längtar att få se ditt resultat när den är färdig.Ha det bra.
    Kramis Tess på tildaochmamma

    SvaraRadera
  10. Oh, jag har också blivit kallad LYX-hustru när vi bodde i england och jag inte gick iväg till ett jobb. Som om jag inte jobbade; körde ungar fram och tillbaka till skolan 2-3 turer, städa, handla, fixa middag...
    Vad är det för lyxigt med det (kanske för mannen då som får allt fixat och klart!)
    Oj, ville inte låta sur...
    Men glassbåtarna tyckte jag var fräcka!

    SvaraRadera
  11. God kväll mitt i IDOL...

    Tack för de fina orden på min blogg! Roligt att du blev nöjd med dina beställda varor. Tyvärr är det ju lite glest i butiken än. Men i veckan ska det väl förhoppningsvis fyllas på.
    Ha det gott och Bamsekramar från mej!

    SvaraRadera
  12. nämen de kunde man ge sig tusan på :P du har glassbåtarna och jag har nyss köpt glass-skålarna :D

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla