fredag 17 juli 2009

~~* PRICKAR & GUBBAR *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fick en förfrågan om virkade JORDGUBBAR .....så det gjorde jag igår.
Sydde på vita små pärlor.....
På kvällen tog vi en tur till svärföräldrarna för att hämta en stor SAFTGRYTA...
Väl hemma igen & jag lyfte på locket låg det en underbar prickig handduk & grytlapp....
Tack söta rara svärmor för dom.....blev sååå glad.
Du vet precis vad jag gillar....hihihihi !!!
Gubbarna kostar 20kr st........7st 120kr



La dom i en ljuvlig skål på fot i pressglas som jag köpt på loppis för 5kr.....
ja jag köpte förresten 2 st....*LER*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Idag skiner solen såååå skönt redan.
Ska försöka måla lite på huset igen nu när det håller upp.I morron ska det ju regna igen.
Sen kanske det blir ett besök till FALLENSDAGAR I TROLLHÄTTAN.
Min favvo skådis PERSBRANT ska köra rally här i krokarna å det vill man ju inte missa för allt smör i Småland...hihihih....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bilder från husvagnen kommer inom kort.Så ni får vänta lite till......

~~~~* ♥ *~~~~
~~~~~~~~~
PUSS & KRAM

Nilla




17 kommentarer:

  1. Hörde precis att Persbrant skulle komma till Trollhättan i en Porche idag.
    Tack, för din söta omtanke.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så söta gubbar, fint sätt och hålla kvar sommaren lite. Du är jätteduktig, tror du kan göra vad som helst med en virknål. Hoppas du får se Persbrandt på riktigt nära håll hihi..
    Ha det gott
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hej min vän!!
    Värmer när du kikar in till mig! =)
    Ja,hoppas ni får fint väder då!
    Persbrant är aldrig fel *skratt!*
    Igår kväll stod regnet som spö i backen å åskan gjorde sig hörd,usch!
    Men just nu skiner solen...
    Kram kram vännen Erika

    SvaraRadera
  4. Vilka fina jordgubbisar! Jättefina saker du gör! Åhh, sätt igång och måla benet till din Hanna..det blir sååå himla fint! Jag är så nöjd med min!!

    Ha en underbar helg!
    Kramis
    Elin

    SvaraRadera
  5. Vilka gulliga jordgubbar.Dom var riktigt söta.Vad skoj att Persbrant ska till dina trakter..Jag gillar han.Ha nu en skön fredag kramizar ~~~~~RITA~¨~~~~~.

    SvaraRadera
  6. Hihihi... håller med dej, Persbrandt e ju barar sååå sexig :-)

    Sådana söta skålar har jag oxå fyndat på loppis, två till mej å två till svärmor... Den stora skålen hade även ett lock.
    Gud sicka söta jordgubbar kan jag få beställa 7 st av dej?
    Gör dom när du hinner, ingen panik.

    Ha en underbar helg, har du vägarna förbi så kom gärna in på en kopp kaffe.

    Kramiz ♥

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Måste börja med att säga att jag har jätteproblem med att besöka din blogg...& kommentera det vill sig bara inte! Har föesökt flera dagar, men nu äntligen efter att ha startat om din sida flera ggr verkar det funka!
    Har inte haft det problemet hos nån annan, men läste att fler har haft problem med vissa bloggar!

    Iaf, gubbarna ser huuur goda som helst ut...fattar inte att du kan få till det så äkta!
    & korgsängen i förra inlägget...tror nog på att kanske byta ut tyget mot vitt & lite spetsar! Den är hur underbar som helst, så jag tycker du gjorde att bra köp!

    Visst är det otäckt att folk inte har mer sjö- & bil vett!? Det kan ju hända vad som helst! Är man på fyllan ska man hålla sig på land & ifrån bilen! Nu sitter jag här ute o bara väntar på att nåt ska flyta förbi...det har ju hänt förut tydligen, brr...

    Ha en fin helg & hälsa Persbrant, hihi...är han HOT då eller??

    Kramelikram!
    Får nog ta mig nåt stärkande, hihi...

    SvaraRadera
  8. mysigt mysigt. ohh du är såååå duktig på att virka :) Super fint.

    Är nyfis på husvagnen.

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Ja, en riktig kvinna reder sig själv :)
    Ojsan,vilka fina jordgubbar du har gjort.
    Ha en trevlig fredagskväll.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Hej vännen. Tack för ditt stöd.. på måndag vet vi hur det fortlöper.. Du visar såå mkt fint hela tiden. I morgon skajag försöka orka producera lite.. har rullat in en del beställningar nu. Kramelikram

    SvaraRadera
  11. Herlighet så vakre ting du lager!! :)

    Anita

    SvaraRadera
  12. Vilka goa gubbar du knåpat ihop. Jag skulle oxå vilja vara i Smålandskogarna :-)
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  13. Söta jordebär såååå!!

    Även mamma-millan-familyn var på fallens dagar idag...*HIHI* undra om vi sprang på varann utan att veta om det!!!;)

    baenen sprang kraftprovet!!Lillsessan kom 5:a av 28 flickor i sin klass...var så stolt så när hon åkte hem med bucklan i sin hand!!

    Men phuuu så varmt det var där...trodde jag skulle gå åt!!!! o du då.som är gravid med...phuuu säger jag ju bara;))))
    ~~TREVLIG HELG~~
    Kramelikram ♥ Mamma Millan

    SvaraRadera
  14. Hej Nilla!

    Hoppas allt är väl med dig o att du njuter av sommaren!!!
    Vilka härliga jordgubbar!!

    MiaMaria

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!1
    du kan då göra vad som helst med virknålen.. jordgubbarna är ju helt bedårande..
    kanske man ska göra en beställning..
    måste nog det..
    tack för dina alltid så rara ord inne hos mig.. de värmer ska du veta..
    hälsa gubben

    En stor kram
    A-C

    SvaraRadera
  16. Hej Svejs...grabben och jag sitter och bloggar=)
    Och vi tyckte dina gubbar var supercoola!!!
    Kram Annica och Anton.

    SvaraRadera
  17. Kan de vara mina gubbar tro , super duper fina Du är otroligt med virknåla Kramisar/STINA

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla