onsdag 9 april 2008

~~*LOPPISFYND*~~

En ballerinatavla.....ramen är ju inte så rolig enligt mig.får se om jag finner ut nått

Träampel & roskruka

plåtlåda med mini kakformar.....gissa vad det ska bli i denna....jo virkade praliner.
bild på det kommer senare.


Gammalt kryddställ.jag har glasburkar som passar in där.som jag fått av min gulliga mormor.
får ge mig ner i källaren å hämta upp.

Kammarljusstake från INDISKA
Pärlat päron.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Idag ska jag städa gossarnas rum.
Har möblerat om där....resultatet ska ni få se en annan dag.
Lite gardiner som ska bytas.Lampor ska skruvas upp,
Draperier mm mm......
Ha nu den underbaraste av onsdagar....
Ta hand om varandra!
KRAM






23 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du gjort!
    Kanske du kan måla ramen? :-)
    Men vad läcert med praliner i formarna - ser fram emot bilder.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Vilken gruva du har hamnat i..:)
    Verkligen fina små guldfynd!

    Dina minisar i förra inlägget då...alltså, hatten åker ner, ännu en gång! Du är helt fantastisk!

    Må bäst min glading!
    Kraaaaam...

    SvaraRadera
  3. Åh åh plåtlådan är ju helt underbar! Nu bidde jag grön av avund, du ;-) Tänk vad fint det ska bli med virkade praliner där i, det ser jag fram emot att få se!
    Vad kul, du, då blir det en skattsäck också, med skatter i! Och jag har bestämt mig; jag vill byta till 2 maränger, 1 biskvi och 1 donut med vit glasyr. Jag tror jag har räknat rätt nu så det blir rättvist med priset, hoppas det låter bra! :-)
    Ha det så skoj med städningen idag!
    Kram, Josefine

    SvaraRadera
  4. Hej Nilla!
    Tack för tårtan, som kom med posten igår. Hugo trodde att det var en riktig jordgubbe och var tvungen att smaka innan han förstod att det var plast...

    Vi är hemma och är sjuka. Hugo hade 40 graders feber igår. Så ynklig! Så nu har jag sett hans Byggare Bob-film 173 miljoner gånger tror jag... Det var det enda han ville göra igår. Idag har han "bara" 39 och är ungefär som vanligt. En annan vore ju halvdöd med den febern!

    Jag skulle också kunna tänka mig att fylla plåtlådan med praliner, men då finge det nog bli hemmagjorda i choklad, eftersom virkning och jag inte riktigt funkar ihop.

    puss och kram
    /Jennie

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd du har gjort! Det kommer att bli jättebra med virkade praliner i de små formarna.
    Ha det gott med pysslet i grabbarnas rum!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Oj såå mycket fint du fynda juuu!!!!Härligt!! Gillar gamla kakformar!!

    ~~* W I T H ♥ L O V E *~~
    Millan

    SvaraRadera
  7. Så du har varit och fyndat igen!
    jag känner igen den där ros-krukan.
    Har själv en sån...
    Tavlan var jättefin.
    Kramis
    marie

    SvaraRadera
  8. Hej Pernilla, mycket bra fynd du gjort, om du behöver fler minikakformar till dina praliner så har jag många
    Hälsningar
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Hej Nilla!

    Ojoj vad mycket fint du fått tag på, vad roligt att göra i ordning kryddhyllan med burkar o allt..fint!

    Det kommer bli ljuvligt med dina goa bakelser i den fina lådan!

    Kram vännen
    Mia

    SvaraRadera
  10. Vilka fina saker du har fyndat. Ha en fin kväll!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  11. TACK snälla Pernilla för att du tänker på lilla Tokan!!! Vad du är gullig!!! Jooo, lever gör jag*tror jag*, men det har blivit för mycket av allt just nu känns det som, så jag har åkt ner i en liten mörk håla just nu! Håller som bäst på att försöka ta mig upp, tar bara lite längre tid än vad jag trodde.....Äldsta tösen har ju kronisk tarmsjukdom, dom skulle gjort röntgen i måndags men det sket sig...ursäkta svenskan...hon skulle fast hela söndagen! men hon blev så darrig och ledsen, satt och frös och mådde illa! så vi beslutade att avbryta det hela för tillfället. Men jag har bara inte fått tag i hennes läkare än, för vi vill att hon blir inlagd dagen innan vid nästa försök så att de iaf kan ge henne dropp så hon slipper må så dåligt! Sen är det lite annat som hänger sig fast..men jag är som sagt på uppgång, så snart hoppas jag vara tillbaks till samma gamla Toka...som sagt "ont krut förgås inte så lätt!" Tror väl inte ni blir av med mig bara så där....!!*hihi*

    Fina saker du fyndat! Ballerinan är ju bara sååå söt!!

    Hur har det gått för dig idag då? Var ett rätt fullspäckat schema där!

    Tack än en gång, rara Nilla för att du tänkte på mig!!!
    Kramar/Ulrika

    SvaraRadera
  12. Ojojoj, vilka fynd du gjort. Kanske ska fram penseln på ramen.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra fynd!

    Blir nyfiken på pralinerna :-)

    mina flickor har suttit här och dräglat över dina bakverk och uttryckt sin beundran.

    jadu... fibromyalgi och adhd är nästan besläktat känns det. På så sätt att det är ifrågasatta och debatterade diagnoser. (min son har oxå den diagnosen sedan han var liten)
    Men eftersom jag är van så får jag väl leta efter den mentala styrkan som jag vet finns där. Får jag bara samla ihop mig lite så kommer jag alltid igen :-)

    Kram
    Cattis

    SvaraRadera
  14. Vad häftigt att virka praliner i små kakformar, det ska bli jättespännande att se resultatet! :)
    Päronet är jättemysigt, har du gjort det själv?

    Kramar Ylva

    SvaraRadera
  15. Vad mycket fina fynd du har gjort. Tycker speciellt om kakformarna....ska bli kul att se dom med innehåll. Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Jag blev speciellt förtjust i plåtburken, otroligt vacker. Blir sugen att gå på loppis jag också och fynda. Fin blogg förresten.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Vilka underbar fynd! Precis likadana kakformar fyndade jag på loppis i Yttermalung:-) Kika på bloggen bland de första inläggen så ser du vad jag gjorde med dem:-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  18. Vilka fina fynd, kul att se pralinerna sedan!! Älskar minisarna i förra inlägget, du är helt otrolig!! Du skulle ju öppna en butik, ett litet låtsas cafe där du bara säljer dina virkade bakverk, underbart!!

    Tack för titten hos mig, ja sambon har spraymålat lampan vit, blev helnöjd!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Hejsan!

    Vilka fynd, ser verkligen fram emot pralinerna.
    Vi hörs, ha det så gott!

    kram Anna

    SvaraRadera
  20. Fant du BALLERINA TAVLA......å så heldig du er. Den er virkelig flott. Dette er jo en skatt:O)

    SvaraRadera
  21. Ohhhh,,vad duktig du eeee..blir avis ju!1Hehe...jättetrevlig blogg,kommer hit fler ggr,kanske för lite tips!Känner mej verkligen som nybörjare på virkning när jag hittat hit,hihi..=)

    SvaraRadera
  22. Det var en tramsig blogg detta och dålig musik jag vill då inte köpa nått vrikat skräp eller vad det är för nått

    SvaraRadera
  23. Får jag fråga vilket garn du använder?

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla