söndag 27 december 2009

~~* JULGRANEN *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~¨
Julgranen kläddes av barnen i år....jag brukar göra det men i år tänkte jag att dom fick göra det....inget annat har ju vart som vanligt denna julen.
Men vad gör väl det.....
*LER*





Vi myser fortfarande här hemma hela familjen.
Alva & Samuel har vart en sväng hos pappa i några dagar men idag kommer dom igen för att fira in det nya året här med oss.....





~~* ♥ *~~




Virkat pynt blandat med gammla pepparkaksmått i zink.
Vitt, rött, silver, zink är färgerna i år....




Nyvirkade svampar har det blivit några stycken.




Fick denna underbara brandsprutan i zink av svärföräldrarna förra året...
LOVELY !!!
Tom sprutan finns med men den fick stanna ute i år...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
En massa fina paket har jag fått & fram för allt så har jag bara njutit av alla mina
ÄLSKADE barn !
Hoppas ni oxå har haft det lika underbart som jag !

11 kommentarer:

  1. Hejsan Nilla,
    jag har aldrig varit så här utvilad som denna jul, har varit underbart. bara ätit, vilat, gått promenader, ätit igen, skönt...precis som det ska va,
    önskar dej en fortsatt fin julvecka
    Kram Sanne

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig julhelg. Här har det varit supertoppen oxå. Önskar dig en god fortsättning.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  3. Hejsan Nilla!

    Låter som en skön jul med barnen. :) Precis som det ska vara.

    Och visst kan man låta barnen ta över ens sysslor ibland. Det är ju så de lär sig. Hos oss brukar de klä granen, men i år ville jag ha en vintrig gran så vi löste det hela med att köpa en gran till som de har på sitt rum. På så sätt kunde jag styra innehållet på granen, även om de hjälpte till.

    Jag önskar dig och familjen fortsatt sköna mellandagar och ett GOTT NYTT ÅR!

    Många vinterkramar
    Willewira

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en God fortsättning! Jag har haft en underbar jul.
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Hallå och god fortsättning!
    Ååå så fina bilder på dina barn!
    Vad roligt att ha sånna bilder sen där alla är med på samma...;)

    Så fin svampen blev!!
    Jag hade ju velat ha sånna till jul...skulle ha beställt det av dig....kanske till nästa jul.
    Nu skulle jag istället vilja beställa en omgång jordgubbar som du visar i högerspalten.
    Går det att göra så här eller vill du att jag mailar??
    Ha ett gott slut på året nu.
    kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!

    Vilken söt gran,å svamparna är ju helt underbara :-)
    Vi har oxå haf en lugn å mysig jul, jag har jobbat en del, men det är ju då som jag mår som bäst :-)

    Ha en god fortsättning å droppa gärna in på en kopp kaffe om du har vägarna förbi...

    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Låter som du haft en lika skön julhelg som oss andra. Jag har också känt mig väldigt avslappnad och verkligen njutit av julen. Nilla

    SvaraRadera
  8. Det verkar som ni haft en mysig jul.
    Önskar dej en god fortsättning.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  9. Dina änglar är verkligen vackra som ja,just det änglar.Så rik du är 6 barn...........!Mina 4 har varit hemma i jul och mitt lilla barnbarn Joele hjälpte mig att klä granen,han är 2 år och visste precis hur det skulle gå till.Öppnade ögglan för att trä kulorna på grenen.Underbart minne......!Nu är tystnaden efter en pratsam och fridfull vecka över och livet blir vardag igen snart......!Men minnet finns av det lever kvar!
    Tack för din fina julhälsning,den var speciell.En sån fin slinga............!

    Kramar till dina änglar och dej och god fortsättning!


    Kajsa

    SvaraRadera
  10. Hej Nilla!
    Vilken fin julgran och vilket charmigt pynt ni har i den:)

    Ha en god fortsättning!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. En riktigt härlig julgran! Det är väl roligt när barnen får klä den som domvill...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla