tisdag 29 juni 2010

~~* VANILJGLASS *~~
&
JORDGUBBAR
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej mina goa.....
Just nu är jag världens sämsta bloggerska.....tiden räcker liksom inte till.
Känns det igen eller ????
Tänkte bara bjuda er på bilder från efterrätten vi hade på midsommarafton.

Hemmagjord vaniljglassbomb med jordgubbar & varm jordgubbssås....
Det var himmelsktgott kan jag säga.


~~* ♥ *~~
På begäran här kommer receptet;
3 äggvitor som vispas till hårt skum
3 dl grädde som vispas
1 dl socker rörs ner i grädden
tillsammans med 1 tsk vaniljsocker (1 vaniljstång)
rör sen ner 65g philadelfiaost
häll sedan  i 3 äggulor
tillsist äggvitan
Häll smeten i valfri skål/bunke
Ställ in i frysen ca 4tim
Tog ett paket djupfrysta jordgubbar & värmde i en kastrull tillsammans med lite socker & hällde över glassen
~~~~
Jag brukar göra smeten ggr 3...gött & ha i frysen !


Nu blir det virkning på stranden, har en beställning som liksom inte vill bli klar.
En massa nya ideer men det får jag ta efter sommaren ;-)

7 kommentarer:

  1. Mums... den där såg farligt god ut..
    ha det gott på stranden.. mysigt ändå att sitta där och virka.. medan barnen badar!!


    kram på dig
    A-C

    SvaraRadera
  2. Hej Nilla, det där såg ju himmelskt ut! smask! Det godaste som finns, hemlagad glass och jordgubbar tillsammans! wow.

    PS, jag har gjort en duk som du kanske gillar, den är lite shabby sådär hihi

    Ha det gott på stranden,
    Kram

    Susanne

    SvaraRadera
  3. Den ser himmelsk god ut! Hemgjord glass är bara så goooood.

    Hoppas stranddagen var till belåtenhet! Du fick säkert en hel del virkat så rask som du är i dina fingrar.

    Kram Renate

    SvaraRadera
  4. Det såg ju inte otäkt ut detta. såg väldans supergott ut. Härligt med strand och bad nu. Bäst att passa på innan vädret vänder.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Vilken läcker efterrätt, när kommer receptet på den?
    /Frida

    SvaraRadera
  6. Det ser riktigt smarrigt ut, men det är väl en äkta så den inte är virkad. Man vet ju aldrig med dej;o)
    Du kanske är tävlingssugen, har just nu en sommartävling på min blogg. Välkommen dit kära bloggvän.
    Ha det gott i sommarvärmen och njut av den med dina härliga ungar.
    Kramis Nettan

    SvaraRadera
  7. Åhh muumms de där såg ju bara så gott ut..
    Vilka söta små kissar ni har, den ena sötare än den andra..
    Jättefin midsommarkrans du gjort...
    Krammmiiizzz

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla