måndag 2 augusti 2010

~~* HEMMABLIND *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~
är det lätt att man blir.....då allting verkar fullbokat denna vecka då maken börjat sin sem gör vi saker i vår närhet.
Vi har bla besökt ett smalspårig järnväg här i kommunen...jättemysigt hade vi.Väl värt ett besök !!



väntsalen bjöd på många härliga saker som gärna hade fått följa med mig hem :-)
Klockan är väl underbar ??



massa härliga emaljskyltar...


Tåget eler snarare vagnarna, loket drevs tyvärr på disel då det ångloket var på reparation.








Barnen njöt av hela resan som varade i dryga timman.....den innehöll bla ett musèum besök....




Samuel prövade div mössor.





Nere i Munkedals hamn hittade barnen en ga lyftkran...den var spännande!


Väl hemma igen fikade vi på våfflor, grädde, sylt......
En underbar dag hade vi.....
Alla barnen samlade...härligt att få rå om dom allihop....




2 kommentarer:

  1. Härligt! Den där museijärnvägen har jag för mig att vi åkte på högstadiet. Kul grej.
    Mmm... Gott med våfflor!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter helt fantastiskt! Det är så mysigt när man kan göra sånt som alla tycker är roligt, perfekt när man slipper åka långt oxå!
    Jag ser fram mot en dag i augusti då en av våra stora gårdar har Öppen Gård! Brukar vara såå mysigt!
    Kram Emma

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla