söndag 30 december 2007

Idag har Pennyshouse sorg.
Telefonen ringde...de var mamma som kom med tråkiga nyheter.
Min kära morfar har stilla sommnat in.82 år gammal blev han.De fick uppleva ett 60 årigt äktenskap tillsammans.....
Hans stora passion i livet var förutom mormor, hans 2 döttrar, 4 barnbarn, 10 barnbarnsbarn.
Han älskade historia.Var en hejjare på att sjunga Taube, västgöta bengtsson mfl.
Tänder ljus för honom idag.
Tack kära morfar för att vi fick lära känna dig!
Det allra roligaste av allt var att du fick träffa oss alla på annandag jul.
Du var så pigg å glad.
VARFÖR ?
DU FATTAS OSS !!!!!

14 kommentarer:

  1. Jag beklagar din sorg.
    Visst blir man ledsen...någon som har funnits så länge, har naturligtvis haft en stor roll i ens liv.
    Du får försöka tänka på alla fina stunder...de kan ingen ta ifrån dig.

    Massa varma kramar och tankar till dig min vän.

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar din sorg!Har också mist min morfar strax före jul så jag vet ungefär hur du känner just nu! Jag tänker på dig/Kram Heléne

    SvaraRadera
  3. Kondolerer!!! Tenker på dere i sorgen!!
    Varme tanker fra Anita!

    SvaraRadera
  4. Jag beklagar sorgen!
    Ni har i alla fall alla goa minnen kvar.
    Ta hand om er! Tänker på dig!
    Kramar Malena

    SvaraRadera
  5. Det är aldrig lätt att mista någon nära och kär, men tänk på att du fick ha honom hemma i jul och att han då var pigg och glad. Han njöt säkert lika mycket av besöket som du gjorde.
    Även om det inte känns så just nu, så vill jag i alla fall önska dig och de dina ett Gott Nytt År.
    Ha det så bra.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Oh vad tråkigt!! Förstår din sorg!
    Det är inte lätt när människor lämnar oss så där utan förvarning även om han hade rätt hög ålder.
    Härligt ändå att ni hann träffas precis..och du får tänka på alla fina stunder och minnen ni haft.
    Stor kram och en förhoppning om ett gott nytt år i allafall.
    stor kram A-C

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt! Skickar en tröstkram! Stina

    SvaraRadera
  8. Så tråkigt :o( Jag beklagar sorgen.
    Mina morföräldrar lever heller inte längre, och man saknar dom alldeles speciellt vid såna här storhelger... Min farmor lever ännu, och hon är riktigt gammal nu... 104 år är hon, lite skröplig är hon nu, med all rätt... den lilla gumman
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Hej Pernilla vad fint du gjort för morfarn kan inte låta bli att fälla en tår när jag läser. Malene

    SvaraRadera
  10. Tänker på dej i din sorg!
    kram

    SvaraRadera
  11. Vad tråkigt Pernilla. Men vad underbart att din mormor och morfar fick 60 fina år tillsammans, det är inte så många förunnat.
    Vad fint du gjort med ljus och kort.

    Tänker på dig/ Ulrika

    SvaraRadera
  12. En tanke till dig...

    Kramar// Miamaria

    SvaraRadera
  13. jag beklagar...jag vet presic hur det känns...min morfar dog i dec förra julen.....han var på vär till min mormor som låg på sjukhus och skulle stanna och köpa blomor till henne..på vägen från blomaffären till bilen stannade hans hjärta, mitt på tottoaren...han dog med en bukett röda nejlikor i handen....vackert men sorligt.......kram.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla