fredag 8 februari 2008

Flugskåp & Donuts
************************

Flugskåp från englamaria med bloggen Livet i prästgården




Smarriga donauts med glasyr


Detta fat tillägnar jag min kusin Stefan som fyller år idag !!!!
Puss å kram på dig !



Måste berätta en liten historia...
Vi var för många år sen på Svenska mässan i GBG.Vi = mor & far, broder.
Vi handlade varma sockrade dounats, eller flåtyrringar som min pappa säger.
Dessa skulle vi ha till kaffet.Men vi hittade inget kaffe direkt.Så vi travade gång upp å gång ner.så äntligen... där finns det kaffe sa mamma och gick å köpte dricka å kaffe.
då ska vi se var vi har donutsen då sa mamma, varpå pappa skrattade lite försynt....han var avslöjad....murtachen var full i socker.Jaja vi fick i allafall dricka.Detta har vi skrattat åt i många år.
******************
Ha en trevlig helg med mycke mys i soffan å snygga ben å rumpor..fniss
Det är ju Lets Dance....hihihi
KRAM




22 kommentarer:

  1. Ååhh Pernilla!!!! Har du köpt dig en flugskåp!!!!!?? Är inte avundsjuk det minsta, inte alls...jo pyttsan!

    Får jag lov att ta mig en donuts till kaffet? de ser så smarriga ut!!!
    Här lyser då flitens lampa må jag säga!! Det gör tyvärr fortfarande inte hos mig...hoppas en helgs vila gör susen, så jag kommer med ut på banan igen!
    Var ju bara tvungen att ha min dagliga dos av min favvoPellerina!

    KRAMAAAAR
    Ulrika den tokiga

    SvaraRadera
  2. Stavar som en kråka idag ser jag, men du förstår väl mig än då....

    Puss

    SvaraRadera
  3. Oj, Oj vad smaskigt du får till det varje dag!
    Och så frågan....Säljer du dessa läckerheter också?

    Vad du är påhittig!
    Ha en fin Let´s dance kväll!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Underbara pernilla!!
    vilken söt historia... och ditt vackra flugskåp då... vill oxå ha!!!!
    tack fina du för så gullig komentar inne hos mig... bleb både rörd och glad!!
    kramar A-c

    SvaraRadera
  5. Hej på dej du underbara.. med en sån härlig bloggsida. När jag upptäckte denna, la jag genast den bland mina favvosar..

    Va du är duktig alltså! Är så *aViS* på dej..att du kan.

    Tack för titten.. jag kommer snart igen och hälsar på..

    Kramar*

    SvaraRadera
  6. Såå fine donuts!! Du erhelt ustoppelig du!! Får du gjort noe annet enn å hekle, eller;o)?
    HA en trivelig helg!
    Klemmer!

    SvaraRadera
  7. Du har väl snart ett helt konditori hemma hos dej! Jag bara väntar på en bröllopstårta i virkat! Vilka härliga donuts du har gjort nu... och vilket fint skåp!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Helt underbara...så fina!!! Det får bli till min lillepirat sen...han äääälskar dounuts!!

    Har skickat adressen med mail!
    Vill ha en grön prinsesstårta till att börja med...vet du vad ta en dounuts med, med strössel på...kan ju inte låta bli!!! ser så smarriga ut!!!

    Tack för de fina orden om prinsessrummet...blir såå glad...min lilla sessa med!!!

    Ha en trevlig helg!!
    Jag ska bänka mig till Melodifestivalen på lördag!!Kram

    SvaraRadera
  9. Underbart flugskåp..! Vad söööta donuts, underbara...
    Jättefina Laura Ashleybilder/applikationer i förra inlägget..!
    Kram och ha en bra helg
    Mia

    SvaraRadera
  10. Har du köpt dig detta vackra skåp man får gratulera......
    Din dounuts är så goda!

    Miamaria

    SvaraRadera
  11. Vad läckra dom ser ut ,jag tar en till kaffet! el nej jag ska ju inte det ...så var de ju.
    Yes nu e de ben å virkning å dans å vin omvartannat som gäller /kram Lisbeth

    SvaraRadera
  12. Vilket FINT skåp!! Donuts vad häfftigt..och ingen kan äta upp dom heller...fniss. Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Men åh, vad du är duktig med virknålen! Donutsen ser så smarriga ut!
    Ha en mysig helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  14. Hallo...klart jag kan skicka några hjärtan men dom va inte så jättebilliga....eller nja..69kr st..men säg bara till så fixar jag det dom va jättemysiga...Kram

    SvaraRadera
  15. Ja du gumman...DU går ner i vikt, och JAG kommer att gå upp i vikt, om jag ska smaka på allt härligt du "bakar"....hi hi.

    Kramar
    Dorthe

    SvaraRadera
  16. Finfint skåp och underbar pappastory! (DEt kunde varit jag...)
    :-)
    /B
    www.lyckligagatans.blogg.se

    SvaraRadera
  17. Snyggt skåp...och med läckerheter i...mums..men lite torra kanske...fniss....
    Kram/Birgitta

    SvaraRadera
  18. Och du fortsätter att virka smarriga bakverk...vilken fantasi du har...de blir ju underbara.

    Har du börjat sälja än?

    Det var ju gulligt med din far ju, avslöjad med socker i mustaschen. :-)

    Du är duktig du som kämpar och kämpar...är det inte dags för en till EFTER-bild snart? :-D

    Kram Bea

    SvaraRadera
  19. DEt där skåpet är såå fint! Jag älskar mitt som jag köpte hos Malin innan jul!

    Söta bakverk som vanligt! Hoppas att helgen varit toppen! Kram!

    SvaraRadera
  20. Pernilla....pernilla!!....=) Du är enastående...försökte virka en donut för ett år sedan ungefär..men den liknar något helt annat! Har fortfarande influensan...orkar ingenting...sitter mest med min lille i famnen som oxå rykit på det. Likaså min mellersta pojk! =( Usch..vi bara ÄR...vilar och fördriver tiden. Puss och kram och ha det gott! kramar Malin

    SvaraRadera
  21. Ha ha....vilket roligt minne!!
    Jag slutar aldrig att förundras över dina hemvirkade bakverk!!
    De där små i kakformarna är ju helt bedårande!

    Allt det där du visar från Laura Ashley satte ju verkligen fart på sylusten....

    Men du......vilken liten goding du har!!! Åååå...såååå sööööt!
    Lilla näsan sitter ju kvar i alla fall....fniss...
    Och stort stort grattis till viktminskningen! Gud så kul å va duktig du är!
    Du var väl värd den där semlan!
    Ha en härlig vecka nu, kram Katarina

    SvaraRadera
  22. Hej hoppas det vart en bra helg...har inte hunnit sätta in, men gör det nu i början av veckan!!!

    Kram kram på dig!!!

    Vi höres!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla