tisdag 25 mars 2008

~~* VÅFFELDAGEN *~~
Är det idag...bjuder er på våffelkalas.
VARSÅGODA !


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Då var det åter en ny vecka, fast en dag kortare...skönt.
Mina älsklingar är ju här så nu har jag FULLT upp.Precis som om jag inte har det annars...hum????
*LER*
Massor av snö har det kommit i natt igen......härligt för ungarna som har lov.
De var ute hela em igår.Kläderna hänger på tork.Så det bär väl snart ut igen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Igår var vi en tur till Göteborg......eller nja....IKEA var det faktiskt som lockade.
Ny madrass till spjälsängen stod på notan.
När vi kom till sängavdelningen tindrade min Älskade makes ögon å huvudet lätt på sned...ni vet ju hur de kan vara ibland...fniss.

Älskling sa han.....kan vi inte göra så här i vårt sovrum?

Himmelsäng ville han ha...........glad i hågen gick han till tygavdelningen.

Grabbade tag i gardinstänger...det där med tyget får DU bestämma.


SÅ jag bestämmde...ALVINE spetsgardiner.

Blunda för taket...inte åtgärdat än....ska bli till sommaren när jag kan stå ute å måla.

Så här ser det ut ovanför vår säng.

"Vaknar bredvid dig, stryker håret från din kind, Jag är så glad att du är min"

Står det i fönstret...text av Sarah Lövfgren

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det var allt för idag.

Imorgon blir det Look a like.....

Så kika in då.......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Oj jag höll på att glömma...vägningen

Fast det var inget intressant idag....stilltje.

+-0

skönt för jag har ju ätit tårta å påskgodis i helgen....hihihihihi

~~*KRAMAR I MASSVIS*~~






22 kommentarer:

  1. Du är suverän på att virka bakverk. Den var jättefin din våffla.
    Så snygg eran säng blev med sänghimmeln och vilken vacker text.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Grattis till Edwin i efterskott!

    Och din våffla är ju så härligt god!

    Och så fint du har fixat till det i sovrummet....det går bra att lägga huvudet på sned och blinka lite med ögonen....

    HA´det så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  3. Du är så duktig så jag finner inga ord! Heja Dig!

    Vilken våffla... jag blir helt salig!

    SvaraRadera
  4. Hihi så söt våffla, så duktig du är!!
    Och vad fint i ert sovrum med sängen och gardinerna och allt. Texten i fönstret var jättevacker!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Vilket romantiskt sovrum och så fint det blev med Alvinegardiner! Å tackar för den fina våfflan, är det våffeldagen i dag, jag älskar våfflor! Mari.

    SvaraRadera
  6. Åhhh, villken säng!!! Den blev super fin.

    SvaraRadera
  7. Ååh så fin den blev...sängen och så roligt att det var din man som ville ha det så där.
    Min man kommer oxå med mycket fina ideér och det är jag så glad för att vi har lite av samma intresse så att säga.

    Ha det bra så länge
    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  8. Men vilken fin våffla! Hade totalt glömt av att der är våffeldagen :) Skall överraska barnen med detta till efterrätt tror jag ;)
    Åhhh vad fint det är i sovrummet..så romantiskt med sänghimlen..jättefint!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  9. Måtte vise mannen kakebordet ditt igår!! Blir så imponert!! Så fintdu har gjort det på soverommet ditt!! Kos dere! Klem

    SvaraRadera
  10. Uj uj vad många inlägg du hunnit med!
    Har inte suttit framför datorn på hela påskhelgen...skönt!!

    men du.........
    ...skojjar du på mig kåmpisssen???

    En man som ville ha en sänghimmel!!!!
    Var har du hittat honom....
    Min man förklarade med ett litet snett leende att han tycker det är jätte fult med lampkjolar....
    Då kan du ju tänka dig vad han skulle tycka om en "kjol" runt hela sängen.....
    han fattar ingenting så jag bryr mig inte så mycket....fniss...

    Men du tack för påminnelsen....våffeldagen....hade glömt!
    Nu blir det till att åka hem och grädda våfflor.
    Ha det!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Ni har det jätte mysigt i ert sovrum!!

    och ja...hur var man själv som 15 åring, har på ngt konstigt vis lyckats förtränga det HA HAA!!

    SvaraRadera
  12. Du lånar möjligtvis inte ut maken för en tur till Ikea?! eller kan du tipsa om hur man tränar det manliga könet till detta trick? bara så där...? Hmmm...kanske måste åka till Ikea, Storsnuttan behöver ny säng, kan ju iaf vara ursäkten....
    Det här måste tänkas på.
    Jaa du det där påskgodiset...lurigt lurigt!!

    Puss och kram på våffeldan!
    Tokan

    SvaraRadera
  13. Hej Pernilla,
    Det skall bli spännande att se tårtan du är igång med. Påskhelgen har gått rasande snabbt, trots snöovädret vi drabbades av har jag haft fullt upp i butiken - jätteskoj.
    Ha det så gott tills vi hörs igen.
    Kram/Marita

    SvaraRadera
  14. Hej igen Pernilla,
    Ibland snurrar hjulen lite för snabbt - jag glömde ju det absolut viktigaste - så vacker sängen blev med spetsgardiner - verkligen jättelyckat. Tyvärr har vi snedtak på ovanvåningen så mina drömmar om sänghimmel är omöjliga att förverkliga, man kan inte få allt.
    Kram/Marita

    SvaraRadera
  15. Tack för våfflan! Du är ju fenomenal med dina virkningra, hur du bara kommer på allt!

    Vad bra det blev med sängen, ser mysigt och ombonat ut!

    Ha en skön kväll, kram!

    SvaraRadera
  16. Konfint sovrum!!! Verkligen mysigt! Många fina detaljer.
    Och vilken VÅFFLA!!!!
    Mmmmmm....

    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Å,sådana kalorisnåla våfflor
    är ju perfekt efter lite påskfrossa.
    Jättefin!
    Vad fint du har fixat i sovrummet.
    Så skulle jag också vilja ha.
    Ha det gott
    /Anette

    SvaraRadera
  18. Hej min Pernilla *prakkari*!!!
    DU gör mig bara så himla glad...alltid!
    Jag verkligen känner din varma humor och allt ditt positiva förgyller min dag...bara så att du vet!

    Ja, tack, gärna en våffla...otroligt vad du kan åstadkomma med lite garn och en liten pinne, som jag knappast kan namnet på!!!
    Jag slutar inte förundras!!
    Himmelsängen...helt UNDERBART FIN!!
    Vilken karl du har..;)
    Grattis till lilltrollet i efterskott..:)
    Kraaam...och en otrolig onsdag till dig min kära!

    "prakkari"/kan man lätt översätta till "buse" på svenska...*ler*

    SvaraRadera
  19. Åh sicken go våffla, mums! Och vilken karl du har som föreslår himmelsäng... och superfint blev det! Åh det var ju bra med vägningen, hörru, efter påskgodis och allt! Jag tyckte nog allt att min våg visade +1kg men den kanske var lite ur form ;-) fast det blev en hel del godis i helgen så för att lätta samvetet blev det en rask kvällspromenad i snön! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  20. Mmmm, smaskig voffla! Jag älskar sängen! Har tjatat i två år på maken om att vi ska ha det så. Men icke. Funderar på att göra det ändå:-) han brukar gilla resultatet, det är mest att han vet att det är oundvikligt att åka till Ikea för att genomfröra ideérna som är problemet.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Men såååå vacket sov rum ni har...så fint med fönstret o texten på ju!!!
    Smarrig våffla med ju...påhittiga du!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  22. Vilken underbar våffla!!! Fantastiskt fin...=) Sitter här och scrollar igenom allt jag missat på din blogg, vilket är en hel del då du är sååå flitig med dina inlägg och jag lite sämre på att hinna blogga!! =)Vad ska du hitta på nu på fredagarna när lets dance är slut?? Jag hejjade på Tony, men måste erkänna att Tinas slutdance var kanon och Tonys inte så jätte super bra!! Ha det så gottigt!! kramis Malin

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla