onsdag 28 januari 2009

~~* BRODERADE SKATTER *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Igår var jag uppe på vinden för att kika efter en sak jag visste att jag hade liggandes nånstans.Hittade det jag skulle men fann oxå dessa ljuvliga skatter som
de små barnen fått av gammelmormor.
De 2 stora har oxå varsin men dhar dom i sina rum hos pappan.
Få be dom fota dom nångång.


Visst är dom ljuvliga...nu ska dom bara strykas å sen placeras ut.

Har aldrig provat att brodera...kanske ska våga mig på ett försök.

Hur kunnde jag bara glömma bort dessa.......hum...
~~~~~~~~~~~~~~~~
PUSS & KRAM
♥ ♥ ♥
----<---<<--@
Nilla



17 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Ja det lönar sig att rota runt i skåp och lådor i bland!! vad glad man blir när man hittar saker som man har glömt bort. Bonaderna är jättesöta ! Brodera är något som jag aldrig riktigt pysslat med ( förutom lite korsstyngsgrejjer)
    Ha en vra dag!
    Kram stina

    SvaraRadera
  2. God morron i stugan,
    åh vad fina bonader.
    Jag broderade mycket för ca 20år sen både bonander o dukar, jättekul faktiskt. De flesta var korsstygn det är både lätt och går fort.
    Nu för tiden är det svårt att hitta affärer som säljer sånt.
    Sen vill jag bara säga att det underbart att du skrivit LYXHUSTRU på yrke, jag ler stort varje gång jag ser det.
    Ha en bra dag
    Kram Sari

    SvaraRadera
  3. Urgulliga bonader. Du som är så duktig på att virka kan säkert få till minst lika fina bonader själv också.

    Så roligt att se att fler än jag sparar gamla saker. Min sambo vill helst bara kasta allt... hmm

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Brodera kan jag...men inte virka nåt vidare...ha ha... Jätte fina bonader. Kram ha en bra dag...

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bonader. Ja se vilka fynd man gör i sina gömmor ibland.

    SvaraRadera
  6. Oj så fina de var! Inte ska du ha dom på vinden inte! Vilken tur att du hittade dom!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. Oj så fina bonader:)
    h aen riktigt fin dag.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  8. Hej Nilla!
    Så fina mössor du virkat!
    Kan inte fatta,du måste lägga ner mkt tid och tålamod =)
    Ha en bra dag!
    Kram Erika

    SvaraRadera
  9. Min lilla vimsehöna!! God middag! Har ni käkat lunch ännu mån tro? Det har inte vi....Joanna är hemma idag igen! Hoppas det bara är idag så att hon går imorgon igen! Blir lätt förtvivlad här.....varför ska just hon drabbas så illa!!!*GRRRRR*. Nåja....hon gråter iaf inte även om hon inte är på topphumör...får vara glad för det lilla här i livet.

    Vilka fina bonader....var det din mormor? *undras om jag har för bråttom när jag läser*...som broderat dessa? Himla duktig hon är! Så roligt att ha som minne....spelar ju ingen roll hur gammal en blir!

    Puss & Kramkalas!
    Tokan

    SvaraRadera
  10. Så nydelige broderier!!! Driver med litt sånt smått om dagen jeg også, er veldig koselig håndarbeid!! Så bra at dere fant gutten igjen, fort! Uff så ekkelt! Kos dere masse!

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bonader, hur söta som helst!

    Det är jättekul att brodera, jag höll mycket på med det förr...det är liksom avkopplande att pyssla med...

    Jag ÄLSKAR dina miniprinsesstårtor (oj det blev ett långt ord, hi-hi), du är ju jätteduktig!

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  12. Men du så fina...mors lilla olle, jag nästan gråter nu...så gullig!!!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  13. For noen kjempefine broderier !!
    Heldig som har dem :)

    Klems

    SvaraRadera
  14. Ljuvliga! Det är inte svårt att brodera...tar bara lite tid:)

    SvaraRadera
  15. Hej! MEN OJ vilka bakesler du gjort o så söt bakgrund. Du är duktig du! Hoppas att du får kommentaren, har försökt i fler dagar att lämna en men det strular så här hos mig. Ha det bra kram

    SvaraRadera
  16. Hej min vän.

    Kul att du hittade dessa bonader innan barnen blir för stora. Mormor blir säkert glad när hon ser att du satt upp dem. Lyxhustru, jo jag tackar jag. Jag tror inte du ligger på latsidan precis.

    Ha det gott
    Kramis Nettan C

    SvaraRadera
  17. Åh!

    Nu blir jag nästan avis på dig - jag älskar gamla onader!

    Klart du kall börja brodera!

    Kram Maud

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla