~~* TILDA......igen *~~
~~~~~~~~
Ska hon aldrig sluta.....????
Näe det tänker jag inte....*LER*
Fast tanken har slagit mig.....då jag fick ett tråkigt mejl av en kund av att jag var OÄRLIG & OSERIÖS.
Jag blev såååå ledsen.
Hon hade fått en avi att hon hade ett paket att lösa ut pga att jag använt redan använda frimärken.
Skulle aldrig falla mig in.Jag är stamkund här på vårt postinlämningsställe...*LER*
Jag brukar däremot tejpa över frimärkena då de lätt lossnar(de som är förklistrade).Det har jag själv fått erfara.
Har hänvisat till min TRADERA alias för att se referenser....men inget hjälpte.Har även erbjudit mig att betala för portot igen.
Så mina tankar snurrar om jag bara ska sälja till de butiker jag levererar till & på tradera......
Får fundera lite....
Återkommer i den frågan.
Har aldrig råkat ut för nått sånt här....kan bara säga att jag blev otroligt
LEDSEN !
Godmorgon!
SvaraRaderaMan tar ju åt sig mycket av sådant, men huvudsaken är ju att du vet att du har rätt! Du har ju inte gjort något fel för det är ju posten i så fall. Inte ska du låta någon tjurskallig kund få dig att sluta leverera dina underbara bakelser till privatpersoner!
Ha en bra dag!
Kram
Alexandra
TRIST....tänk nu på hur många du har "glädjigt" med alla dina bakelser och skit i en tjurskallig kund! ....
SvaraRaderaHa en bra dag vännen ! Kram stina
Bry dig inte så mycket om gnällspiken. Hon var säkert ledsen för att hon tagit åt sig av det som posten sa när hon hämtade ut paketet.
SvaraRaderaJag har också gjort så förut att jag tejpat fast frimärkena för att de inte ska lossna. "Aja baja!" fick jag veta då. Så fick man absolut inte göra. Jag tyckte att det kunde vara ok om man tejpade så att inte hela frimärket hamnade under tejpen för då kommer ju posten åt att stämpla dem ändå... Men icke! Så numera försöker jag alltid se till att använda klisterfrimärken istället för såna man måste slicka på.
Hej Nilla!
SvaraRaderaJag förstår att du blir ledsen, jag är oxå en sådan känslig person eller rättare sagt - labil som någon har uttryckt sig! Hur kan en kund va sååååå arg för en sådan sak... jag menar... allt går att lösa UTAN att göra någon ledsen & i detta fall en sötis som Du!
I dag får Du massor av kramar från mig för jag vet att allt fungerar när Du har skickat till mig :)
Kramis, kramis, kramis, kramis...
//Siv
Åååh, nu ser jag ju att du hade använt förklistrade frimärken och att de lossnar. Ojsan ojsan. Det måste jag se till att tänka på. Fast man skulle ju kunna tycka att Posten borde komma på bra frimärken som inte lossnar så att man faktiskt slipper tejpa fast dem!
SvaraRaderaHej!
SvaraRaderaSå klart att du fortsätter detta är ju bara en bagatell fast kanske inte så trevigt när någon skriver tråkiga mail.......för som du säger så är det ju bara positiva kommentarer i det stora hela...så vilket väger tyngst.......
Så stå på dig och kör på vetja!!!!
MiaMaria
Nilla-gumman, inte ska du lägga av för ett litet missödes skull!!
SvaraRaderaDu vet ju att vi,majoriteten, är på din sida! Vi vet att du aldrig skulle göra något sånt som att fuska dig till gratis porto!! Aldrig!
Det som förundrar mig mest är att kunden är så snabb att tänka det värsta. Visst, posten sa att frimärkena var använda, men hallå!!!, de har väl ögon att se med.
Posten borde verkligen se att frimärkena inte var stämplade innan, men så även kunden.
Att sen posten inte gör frimärken som sitter kvar är ju inte ditt fel.
(Kan man inte få en garanti/kvitto från postens sida att du betalat, så kan man visa kunden det? - liten fundering inför kommande paket.)
Upp med hakan, Nilla!! Vi älskar verkligen dina bakverk - så sluta inte!!!
Vi tycker så mycket om dig, Nilla! Hoppas du känner det!
Kramar Willewira
Godmorgon. Låt inte EN ickenöjd kund förstöra för dig och för alla de nöjda kunder jag är säker på att du har. Man kan inte göra alla nöjda, så är det bara, även om man alltid tar åt sig när någon är missnöjd.
SvaraRaderaKeep up the good work!
Kram
Hej du vännen!
SvaraRaderaHoppas du hade det bra med din stora barn!
Nu ska du inte vara lessen för detta mera! Du har ju inte gjort nåt fel, och dessutom så erbjöd du ju dig att betala portot en gång till. Nä, struntta i det!
Inte värt och deppa för!
Tanten hade ju inte behövt lösa ut det från första början om det var det det var fast i.
Låt du andra beställa som du gjort hittills, låt inte en surpuppa förstöra det för dig =)
Måste bara säga att vilken fin tårta du har gjort =)
Duktiga du!
Ha det nu jättebäst och upp med hakan!
Massor med varma kramar Jojo
Hej Nilla!
SvaraRaderaTråkigt att höra. . . men tänk på alla oss andra, som bara ÄLSKAR dina underbara bakelser. Stå på dig tjejen och låt dig inte slås ner av det.
Hoppas du får en fortsatt trevlig dag!
Massor med kramar Linda
Jag hängde upp mina skridskor i hallen igår INNAN boken kom i mina ägor :) så Nilla häng upp dem Du oxå!
SvaraRaderaKramis
//Siv
Hej vännen!
SvaraRaderaSkulle själv bli väldigt ledsen om jag hamnade in din situation. Du har ju försökt lösa den och om kunden då är sur så går det ju inte att göra mer.
Nä tänkt på oss andra istället vad sura vi skulle va om du slutade sälja till oss "FNISS".
Vi andra som är nöjda vi älskar dej och dina underbara BAKELSER.
Du verkar ju vara en härlig person.
Ha det nu så gott.
Många kramar Åsa
Hej
SvaraRaderaJag brukar inte skriva men jag har handlat av dig flera gånger från tradera och jag älskar dina saker. Det har aldrig varit några som helst problem med något.
Så låt inte någon förstöra för dig, man brukar ju säga att så som man känner sig själva så känner man andra, och DU är inte oärlig, och det var väldigt generöst av dig att erbjuda dig att betala, trotts du inte gjort fel.
Så låt det rinna av dig och fortsätt att förgylla livet för oss som uppskattar dig för vi är många.
Ha en bra dag
Kram Paula albinalma
Mej hallojsan Pernilla!
SvaraRaderaDu får tänka att den där sura kunden nog haft en dålig dag, och varför inte skicka henne en länk till alla positiva kommentarer du fått på inlägget. Så kanske hon ångrar sej när hon fått njuta av dina små konstverk. Posten förresten, finns det fortfarande..;-)...//Annika
Hejsan
SvaraRaderaVad tråkigt, jag förstår inte att man orkar bry sig och vara så negativ. Du får inte sluta sälja dina fina bakverk till privatpersoner!
Kram Sara
Men så tråkigt, förstår om du blev upprörd =0( & ledsen.
SvaraRaderaMen låt inte den " sura " människa förstöra din vardag.
Har hon inge annat & gnälla över än ett par frimärken, man kan ju undra.
Rasade hela hennes värld samman, eller ??!!
Skaka bara av dig det & glöm det hela !!
Sträck på dig, för VI VILL ALLA få ta del av dina underbara " BAKELSER " =0)
Ha en skön fortsatt vecka...
Kramis Nettan
Nej, så trist! Kan förstå att du blev ledsen, men försök tänka på att hon är en enda missnöjd av otroligt många super-nöjda köpare! Vi tycker alla att bakelserna du gör är helt fantastiska, snälla låt inte en sur kund få dig att sluta leverera till privatpersoner! :-)
SvaraRaderaKram!
Hej!
SvaraRaderaNu var de länge sen jag kikade in! Oj, va mycket fint du gjort sen sist!!!
Trist med den gnälliga beställaren, men du får igonera och tänka på alla dina nöjda kunder istället! All power to you!
Kika in hos mig om du har tid, jag kan pigga upp dig med en liten utlottning tom lördag!
Kram, Lina
Hej Nilla,
SvaraRaderaUsch så trist med sådana människor - försök att inte ta åt dig (men det är ju alltid lätt att säga när man står bredvid). Förstår att du fastnat för de supersöta Tilda-bakelserna ! Tusen tack för din rara kommentar på min blogg - jag skall hålla tummarna för att tomten sett ditt inlägg.
Ha det så bra och massor av kramar från Marita
Välkommen på besök hos mig! Jag har någonting till dig.
SvaraRaderaHälsningar, Päivi
Hej på dej!
SvaraRaderaDet var ju tråkigt.Men absolut inget att bry sej om!!! Onöjda gnällspikar visar ju sej ibland. Bara pinsamt för henne!
Jag älskar dina Tilda bakelser och alla andra du gjort. Jag har så många fina du gjort...Och självklart ska du fortsätta sälja till oss! Skulle gråta annars!!!
Ha det så gott och stor Kram!
Jaa du, har människan inget annat att gnälla på så är det sorgligt!
SvaraRaderaBry dig inte om henne!!!!!!
Jag har inte köpt nått av dig ännu men skulle inte tveka, för du gör såååååå fina bakelser.
Bara fortsätt, du har många bakom dig!
Kram Johanna
Hej goa Nilla!
SvaraRaderaJisses sådan gnällspik du råkat ut för! Ta inte åt dig! Du har ju inte gjort något fel! Det är hon som borde skämmas som beter sig så! Stå på dig! Ryck upp dig! Du är supergo och gör såååå fina skapelser!! Du är bäst!!
Love you!
Kramar Maria
Man kan undra vad den kunden har för tråkigt liv när hon måste använda en massa energi på att vara taskig. Du HAR ju bett om ursäkt och försökt göra rätt. Det tycker jag att du ska vara nöjd med. Jag hoppas att hon kan njuta av sin bakelse i alla fall.
SvaraRaderaMen alltså FY vad fräckt. Sträck på Dig och STRUNTA i den kunden!
SvaraRaderaDu är så himla duktig!
Kram Cathis
Nu dööör jag igen!!! Vilken fantastiskt ljuvlig skapelse..jag smäller av!! Kosta va det kosta vill hi-hi..Den vill jag ha!!!!!!!!!! Snälla hör av dig om det är ok!!!!
SvaraRaderaLäste om din knepiga kund!! Sådana finns det alltid...=( Skit i det...=) Eller ett ännu bättre tips...sälj bara till oss butiker =) Annars är det svårt för oss att konkurrera med dina priser!! De flesta verkar ju blogga nu för tiden ..och ser dina!! hi-hi...Ha det bäst skruttan!! kramis Malin