tisdag 5 maj 2009

~~* KAKFAT *~~
~~~~~~~~~~~~
Idag regnar det å blåser så man knappt kan gå ut...ja inte för att jag hade tänkt göra det precis just nu i skrivande stund.. (kl. 06,36)...hihihi
Hade tänkt att baka bullar idag...å göra ett ordentligt röj på golven.
De blir ju så smutsiga nu när dörrar står på vid gavel å ungarna springer ut å in.
................


Lite virkning har det blivit igen.....ett härligt kakfat till sommarens uterum.
Då står ju alltid fikan framme om man får oväntat sommarbesök...

Älskar DAMMSUGARE...gärna kylskåpskalla... ♥


En närmare titt......hihihihi...




Riktiga bullar ska det bli idag....underbart med bullbaksdoft i köket...



Sen ska en hel hög med mössbeställningar tas itu med....
*LER*


BALLERINA kex går inte av för hackor de heller....
ååå så fika sugen jag blev...ja jag får väl nöja mig med kaffe så här dags...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PUSS & KRAM
Nilla







12 kommentarer:

  1. Godmorgon,

    Vilket härligt kakfat, en kall dammsugare eller varför inte en nybakt bulle, sitter här och är jättehungrig.
    Paulina älska sin nya jordgubbsmössa, hon skulle sova med den i natt med.

    Du som är så duktig kanske har lust att virka en mackapacka ifrån drömmarnas trädgård det är den bruna lilla sten figuren. P älskar dem. Mailar dig när jag kommer hem ifrån Spenshult.

    Ha en riktigt trevlig dag..........
    //KRAM

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du virkar och är flitig. Så himla mycket fina bakverk. Mmm, doftar ju ljuvligt i köket vid bullbak.
    Ha, en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig.Vilket härligt kakfat........mums vad gott.Riktiga bullar och deras ljuvliga doft är inte fel det heller.Ha en mysig dag kramiz ~~~~RITA~~~~~~.

    SvaraRadera
  4. ja här är det bara en slät kopp kaffe ,skall baka matbröd idag tänkte jag ,kanske skulle göra lite bullar också... ha en bra bakdag Kram Lisbeth

    SvaraRadera
  5. Ååå va ljuvligt med nybakta bullar....själv är jag hemma med en dunder förkylning å feber. Men om det inte är strålande sol i helgen kanske det doftar nybakta bullar även i mitt kök. Ha de gott och lycka till med baket! Kram

    //Helen

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilka fina bakverk :)Blir riktigt fikasugen. Vad använder du för garn till dessa?? Jag tycker att din sida är jättemysig och jag brukar vara här och kika ibland,virkar ganska mycket själv och tycker det är kul att kika på andras virkningar och kanske bli inspirerad. Jag har hittat hit ifrån helanshala.blogspot.com.
    Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vad gott med " bullar ", när du ändå håller på, baka till mig med ;0).
    Ha en skön dag, trots regn =0(

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  8. Ett härligt kakfat med både det ena och andra godsakerna på. Jag måste oxå ta och baka bullar, så att svärfar får något i frysen igen oxå. Här har det oxå regnat idag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Men lilla hjärtat!!
    Ska du ha en liten bebbe?! HUr i friden har jag kunnat missat det!! Sååå kul!! Det har ju ingen med att göra hur många barn man vill skaffa, ett barn är ju en underbar gåva!! LYCKA TILL!!!!!!!!
    Kram MARIA

    SvaraRadera
  10. Nu har jag nog missat nåt...hmmmm.... Måste kolla o läsa mera tror jag... Men du vilket kakfat!!! Du är så händig människa.... Kram

    SvaraRadera
  11. Ville bara kika in o säga hej:)
    Hoppas du mår bra.
    Kramis Sari

    SvaraRadera
  12. Hej söta Nilla,
    Så roligt att du tittade in och tusen tack för dina rara ord. Ja, ibland räcker tiden helt enkelt inte till för att man skall hinna besöka alla inspirerande bloggar eller ens göra egna inlägg så ofta som man kanske borde..... Vilka supersöta mössor du visar i dina föregående inlägg - kreativiteten är som vanligt på topp !
    Önskar dig en fortsatt underbar vecka.
    Varma kramar/Marita

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla