torsdag 1 november 2007

ALLA HELGONS DAG PYNTAT....



Igår fick jag en snilleblixt...var tvungen å åka å köpa orangegarn.......till en pumpabakelse.Det måste man ju ha på bordet denna vecka.Virkade som en galning till Bonde söker fru.Det kan man ju bara inte missa.Skratta så jag tjöööt....de är ju bara för goa!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tänder ett ljus för min alldeles förtidigt bortgångna bästis (36 år) i bröstcancer.För min goa farmor som sitter å vakar över mig uppe i himlen.Där sitter även farfar men honom hann jag aldrig träffa.....





Så här ser det ut på köksbordet just nu.


Pumpan i närbild


Å så blev det en bakelse till lillkillen oxå.Kanske till dopet..?!?



Ha en fortsatt bra dag!

TAck för alla mysiga kommentarer.Skulle vilja bjuda er alla hit på fika.Det kanske skulle vara en utmaning....hihi.Tåls att tänka på.

KRAM



11 kommentarer:

  1. De är helt underbara ju...söta .
    Kram "M"

    SvaraRadera
  2. Jag kommer och fikar på bums!!! din pumpa bakelse var verkligen underbar!

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad fiffig du är med dina garner!
    Det är klart jag kommer på fika...ditt kaffebröd är ju både läckert och kalorisnålt;-)
    Gillar det jag har sett hitills av köket...vill se mer NU!!!
    Hoppas gubben är i fin form snart så du får klart i köket.
    Kramar/Birgitta

    SvaraRadera
  4. Du är ju för härlig ... *ler*
    Mycket impad av dina bakelser - speciellt pumpabakelsen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej, jag har gjort en header åt dig som påminner om den du ville ha. Den storleken passade ju inte som header och den bilden ingår i en svit med poesibilder, som jag inte vill dela på. Hoppas du förstår mig. Den här passar i alla fall i storlek bättre och den har jag gjort endast för dig.
    Ledsen om jag gör dig besviken ...
    Kram Randi

    SvaraRadera
  6. Åh vad sööööt! Du är ju helt otrolig, pumpan ser så "äkta" ut med de där "vecken" och den lilla knoppen :)
    Såå fin!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Å vilken fin pumpa ,du kan du!!
    ja nu tänder man ljus och tänker på dem som lämnat oss.Fin men oxå lite smärtsam helg .Ha det riktigt gott /Lisbeth

    SvaraRadera
  8. Vilka gulliga bakelser! Så SÖTA!

    SvaraRadera
  9. Men herre gud va duktig du är!! Den är ju as cool! Tack förresten för dammsugarna..helt underbara! >Kom på posten i dag=) Ha en mysig kväll...kramar Malin

    SvaraRadera
  10. Dina bakelser är såååå söta!!!
    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla