fredag 3 juni 2011


~~* NOSTALGI *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Härom dagen på svärföräldrarnas loppis hittade jag ett rosarium.Ni vet en sån där glaskula med en hemsk plastros i från 60-70talet eller kanske ännu tidigare.Dålig koll där.men det finns säkert nån där ute i cyber som vet mer.
Helt plötsligt fick jag för mig att jag tyckte den var fin...konstigt vad man kan ändra sig i tycke & smak.Vet inte om det kan ha med stigande ålder att göra.rätt som det är så vill man ha sånt som mamma,mor & farföräldrar hade i sitt hem.Eller andra vänners hem.saker som helt plötsligt bara får en annan betydelse i ens liv.Just nu är jag inne i en sån period.Har hittat massor av sånna saker nu när jag vart ute & loppat lite här & där.fler inlägg kommer om det.


Det vita växthuset fick jag när jag fyllde 35 av mina svärisar.Det har stått tomt i flera år men nu har glaskulan flyttat in där :)
 

Uppe på vinden hittade jag mitt gamla studentparaply....faktiskt 20år sen iår som jag slutade TRÄDGÅRDSLINJEN på Dingleskolan...-91 sa jag adjö av det stället.För att 10 år senare komma i kontakt med det igen.Träffade ju min älskade Peter då.Och det visade sig att han oxå gått där då men slutade året efter mig.Hur jag än försöker påminna mig så kan jag inte komma ihåg honom från den tiden.Å då var jag inte av den lugna typen som satt på mitt rum utan var ute & härjade en hel del...hihiii.Jag bodde på internat...behöver väl inte skriva mer....
Paraplyet har fått flytta ut på verandan som ett parasoll över min läsplats...


Här är min lilla kula...älskar den.Nu ska jag ut på jakt efter flera...ja inte idag för idag ska jag njuta av sommarvärmen...
Ha en underbar helg!

2 kommentarer:

  1. Det är väl en himla tur att man kan ändra sig. Tycker också att rosenkulorna är lite roliga, men det är nog som du säger man gillar det som känns igen från förr. Tror faktiskt att min mormor hade en sådan, men den slängde vi nog när hon gick bort. Det är mycket man ångrar som man slängt eller givit bort under åren. Men slängt är slängt, det är bara att ge sig ut på en loppisrunda och kanske har man turen med sig att finna dem åter.
    Ha en skön helg med din fina familj.
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  2. Dottern hade en sådan kula med en röd ros i. Nu börjar undra vart den tog vägen när hon flyttade. För jag har inte sett den hemma hos henne.
    Blev jättefint det du fixat till.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla