tisdag 12 april 2011

~~* KANINKAVALKAD *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Åååå va allt är härligt just nu.....vädret underbart & jag får sån energi.Ute har jag påbörjat 2 nyanläggningar av rabatter.
Å det är som cement i backen.Vi bor ju i en gammal lanthandel & jag kan tänka mig att gårdsplanen är rejält tillkörd av olika fordon genom åren :)
Men ska den som ger sig.Måste gräva ur för att få i go matjord att plantera kaprifol,pipranka, & andra härliga buskar & plantor.Ingen maskinhjälp här inte.fast mina händer tar stryk, blåser i händerna.skönt att det blir en innedag idag då.för här är det regnit & mulet idag.


I helgen har vi firat min mormor som blev 85år....ååå det är så mysigt att få krama om "gumman".För det har hon faktiskt blivit.Man vill inte inse det men det är ju så det är.Hon är den enda som är kvar av mina mor & farföräldrar.Ja jag fick ju även krama om mina stora barn oxå...alltid lika jobbigt att lämna dom kvar, men det är ju så det är.Inte mycke att göra åt det.
Min goa kusin Jennie fick oxå en & annan kram...hihihihii...vi kramades lääänge.Skönt att få göra det i verkligheten & inte bara i cybern ;)
Mor & far, moster & morbror fick oxå av utdelningen...hihihi..


Virkningen går oxå på högvarv..en massa påskharar (äggvärmare) har det blivit.Här är endel av dom.Ikväll lägger jag make & barn tidigt & bänkar mig vid TVn för att se på hockey & virka  lugn & ro.Måste få iväg några paket imorron.



vikten jaaaa...den hade jag nästan glömt...hihhii..eller förträngt.
Inga kilon denna v heller men -1cm på rumpan ;)
funderar på att väga mig bara en gång i månaden nu för att se om det ger roligare resultat.



5 kommentarer:

  1. Oj va fina dom blir....väntar med spänning på posten kanske i veckan. Men det är ju inte Påsk ännu så du har tid på dig.

    SvaraRadera
  2. Hallå där. roligt att du tittar in till mig.Ja det är väll roligt att vara ute o få greja i trädgården,tycker det är så rogivande.Jättefina påskharar du gjort,du är så duktig.Kram ulrika

    SvaraRadera
  3. Hihi! Såna kaniner har jag härhemma!! Tack, söta du. Ja, det var verkligen på tiden att vi fick gapskratta lite ihop. Synd att inte du ska på mammabloggalan. Det skulle du vara värd! Och då skulle vi ha kunnat skratta MYCKET!

    Apropå galan - gå gärna in på http://www.mammagala.se/rosta.html och rösta på mig i kategorierna 1 och 7. Inte för att jag tror att jag kommer att vinna någon av dem. Det finns ju så galet många bloggar som är så otroligt inspirerande på olika sätt. T.ex. DIN, kära kusin!

    Får se till att det inte dröjer lika länge till nästa livekram.

    Tack och hej, gummianka!
    /Jennie

    SvaraRadera
  4. Tack för påskkaninerna.....otroligt söta.....

    SvaraRadera
  5. Supersöta påskkaniner. Dom gillade jag. Du har en fantastiskt inspirerande blogg.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla