torsdag 14 juli 2011

~~* ÄVENTYR MED BARNEN *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Våran reskassa är inte så stor...men jag klagar inte.Vi har så fina skatter i vår natur i Bohuslän så dom besöker jag gärna.
Barnen har jätteskoj dom oxå......oftast är det väl vi vuxna som vill att det ska vara på ett visst vis & barnen nöjer sig med det enkla.Ja så är det iallafall här.Härom dagen stannade vi till vid Saltkällans rastplats.Ett ställe vi åker förbi minst 1 ggn i veckan.Då jag åker & handlar.Det finns en underbar naturstig där.Passa på att stanna till där om ni är i påväg norrut på E6an.  


Här hittade vi upp till utsikten.....ny Munkedalsbron siktar i fjärran
 

Barnen var sååå impade av vad dom såg.
 
  
Denna skylt tyckte barnen om eftersom farfar kallas Nisse....
 Jag hittade en massa underbar vrakved & stubbar som gärna hade fått följa med hem om jag orkat bära så långt :) Stigen är nästa 6km...

 Ett annat äventyr hade vi hemma i trädgården.......vi tältade!
Så spännande det var !

Snart dags för nya äventyr....fortsättning följer!



2 kommentarer:

  1. Jag känner helt och hållet igen mig när det gäller skrala reskassor. Men det är inte vad man gör med barnen som är viktigt, utan ATT man gör saker tillsammans och engagerar sig!!
    Dom kommer att minnas "tältnatten" länge!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Barnen vet om det vi visar dem. Att börja med det lillalilla är det absolut bästa.

    Jonas och Hugo var och metade häromkvällen (Hugos första gång) och han var alldeles sprängstolt när han kom hem och berättade om alla fiskar han hade fått upp! Eller glädjen båda killarna visade när vi åkte farfars båt till en härlig sandstrand. En vecka Grekland är liksom lite bortkastat då...(även om lilla mamma kan längta efter det, eftersom det skulle innebära en vecka utan städ, tvätt och annat hushållsligt.) ;)

    Vilken härlig utflykt ni verkar ha haft!

    kramar
    /J

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla