måndag 9 juni 2008

~~* LOPPISFYND *~~
Go morron på er....!!!!
Jo då jag lever...*LER*
Helgen har varit lite smått kaotisk.
vi håller på att lägga nytt tak på huset...ja jag vet det är helt galet i denna värmen.
Som vanligt finns det ju ingen som kan hjälpa till när man behöver så Nilla fick rycka in.
Maken släppte ner pannorna i en ränna å jag fick stapla där nere i hopp om att någon kommer å hämtar eländet snart.....kan ju inte ligga där å skräpa ju...
Sen hade vi en god vän som hjälpte till att regla för plåten.....å sen må ni tro...fick jag hjälpa till att lyfta upp plåten på taket....så nu är jag stel i armarna...hihihi
Men vad är det man säger bra MAN & KVINNA REDER SIG SJÄLVA....*LER*
Men jösses så roligt vi har ihop maken & jag.......
Sen har vi ju firat en massa i helgen oxå igen....nästa helg blir det likadant.
Lite loppis har jag klämt in oxå.......
En del av fynden kommer här.....


Vit söt byrå...färdig målad å bra.

Riktig fattigmanssilverlampa med skärm...inte så rolig men ska beställa en lampkjol av någon snäll bloggerska...hihihi...20kr gick detta kalaset på!
fyndat hos min svägerskas Loppis.

2 ljusstakar i zink & en såsskål i silver
25kr gick detta på....



Ljuskrona som jag inte vet var den ska få sin plats ännu....
men kunde inte motstå priset på 30kr.
fyndat en massa på en liten söt loppis som heter STINAS LOPPIS !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nu ska jag kika in hos er andra som jag försummat över helgen.
♥ ♥ ♥
PUSS & KRAM
----<-<<--@




23 kommentarer:

  1. Gomorron!!!
    Lite loppis har man alltid tid för, hi,hi, hur mycket annat det än är runt omkring.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det är till att ha jobbat hårt denna helg, förstå att det änns i armarna...

    Och vilken söt byrå och massa annat godis!
    Ha nu det så gott!
    Miaaria

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, vad grejer du fyndat. Förstår att du inte kunde låta bli ljuskronan.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Så masse flott igjen!! Dere er altså så heldige som har sånne butikker hele tiden!! Kos deg!

    SvaraRadera
  5. Hej, hittade precis hit, jätteskoj att du gillar både schabby chic och virkning, på det sättet är vi alltså lika! :o) Bokmärker och kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Åh vilka härliga fynd!
    Oj vad ni har jobbat hårt i värmen, du dricker väl ordentligt? (med risk för att låta som en jobbig morsa). Visst är det härligt nu man hinner ju inte blogga som förr men snart kommer hösten o då tutar o kör vi igen!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej Goa du!! Förstår att du har haft mycket att stå i över helgen! Men själv har jag jobbat i den här värmen och jag trodde nästan att jag skulle flyta bort i värmen!! Jag var en liten runda på loppis igår på mina timmar och jag fickså mycket inspiration och ville helt plötsligt ha allt!!! Fina fynd du gjorde och så duktiga du och din man har varit över helgen!

    En stor Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  8. Jösses så fina saker du hittat billigt.

    En sådan silversås skål käpte jag i våras på stadsmissionen, så söt

    Hoppas du inte får träningsvärk efter allt slit bara

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Vilka fina fynd du har gjort! Speciellt byrån och lampan, den kommer bli toppenfin med en lampkjol på! =)
    Ha det gott i solen.
    kramar ylva

    SvaraRadera
  10. Hej igen!
    Minnet är bra, men kort..hi-hi. Är det ok att jag länkar till din blogg..har äntligen kommit igång med min blogg lite mer. =)
    kramisar

    SvaraRadera
  11. Jag det var fina fynd. Älskar ljuskronan, annorlunda men snygg!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Va fina fynd du gjort! Var ligger loppisen? Du bor i Hedekas om jag läste rätt på din blogg? Jag kommer från Dingle trakten. Jag tänkte kanske att man kunde göra ett besök på den här loppisen i sommar när vi hälsar på mina föräldrar!

    Må så gott!
    / Lina

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!!

    Menar du att du bor där???
    Vi ska till smögen, grebbestad och nordens ark i sommar!!!!!!!! =) Var där för några år sedan när kalle var liten..nu är det dags igen...å fiska krabbor med!!
    Hur långt har du dit????

    Va kul det vore att hälsa på dig...
    hi-hi...Vi får höras mer om det framöver hi-hi...Fina fynd du gjort vännen..

    kramis Bananis Malinis

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!

    Åh vad du har fyndat, jättefin byrå!

    Var hos Plejka igår och vi pratade allt lite om dig och er cyberfika *hihi*

    Ha det så bra!
    kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  15. Vilken produktiv helg ni haft!! Lägga om tak i denna värme, galningar... ti-hi.... Men visst är det skönt att ha det gjort! Den fina ljuskronen du fyndat på loppisen är ju verkligen underbar, förstår att du inte kunde motstå den!

    SvaraRadera
  16. Ojoj blir alldeles mat.. vad ni hinner med alltså.. massa jobb och loppis..
    så söt byrå...
    och kronan.. vilket kap!!


    stor kram Ann-Catrin

    SvaraRadera
  17. Go förmiddag! Det låter som om ni haft en härlig helg och vad glad man blev av att läsa om hur kul ni har det tillsammans - det är ju det viktigaste av allt! Fina loppisfynd har du också gjort, byrån är supersöt! Kramis på dej! ~Josefine

    SvaraRadera
  18. Men åh så mycket fint du har hittat!
    Länkar till dig så jag inte missar din blogg, hoppas det är okej? :)

    SvaraRadera
  19. Hej! :-)
    Vilka härliga saker du fyndat! :-)
    Otroligt duktiga verkar ni ha varit också, jobbat på med taket! Verkligen ingen lätt jobb, men gratis träning ;-)

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Godkväll.
    Men vad du har en massa trevliga loppisar runt om dig, så kul!
    Söta saker du fick med dig hem.

    Hoppas allt är bra såhär i skolavslutningstider.
    Stor Kram /madelene

    SvaraRadera
  21. Hej igen!
    Tusen tack, nu vet jag var loppisarna ligger!

    Ja, visst är loppisen i Väjern TOPPEN! Såg mycket fint, bla 2 barnsängar i lördags, men vi har ett litet hus och ingen nytta av dem nu, tyvärr! Men de kliade i fingrarna; - )

    Må så gott!
    / Lina

    SvaraRadera
  22. Vilken otrolig massa fina fynd du gjort på loppisen - jag blir minsann riktigt avundsjuk. Favoritskapet hos mig står mellan ljuskronan och lampfoten i fattigmanssilver som kommer att bli hur söt som helst med en fin lampkjol. Tusen tack för din gulliga kommentar på min blogg - blir alldeles varm i hjärtat.
    Ha det så bra.
    Kramis/Marita

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla