tisdag 24 februari 2009

~~* FETTISDAGEN *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
mmmm....idag får vi äta hur många SEMLOR som helst....


här ska vi mumsa på en semlekrans till em kaffet....
eller kanske en virkad variant.....varar ju längre..hihihihi


och sätter sig inte som bomull runt midjan...just nu känner jag mig som en semla..
lätt på toppen...fluffig i midjan...å rund å go nertill...

Dags att ta itu med det igen....hummmm...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PUSS & KRAM
♥ ♥ ♥
----<---<<--@
Nilla




15 kommentarer:

  1. Har verkligen lääängtat efter att äta en semla men det hat liksom inte blivit av.. gillar semlorna från Ritz i Trollhättan bäst. i morses började min 3- åring att spy så det blir väl inga semlor i dag heller :(

    Men din semlor ser ju oxå smarriga ut... Du e så duktig Nilla, brukar skryta för mina vänner att det nog inte finns någonting som du INTE kan virka *LER*

    Ha en mysig fettisdag1

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här står man och gör hemmabakade semlor till familjen, fast själv tar jag gärna en som jag kan titta på istället..... dina är så fina.

    Ha en bra dag idag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fniss, hiihi så kul Du är att Du beskriver precis hur jag känner & ser ut ;)
    Semlor! är ingen storfavorit från min sida... men Dina semlor var ljuvliga!

    I går mitt på dagen när jag skottade så var det värsta snöstormen så då var jag ordentligt påpälsad ;)
    Sköt om Dig idag - jag är ledig!
    Kramis
    //Siv

    SvaraRadera
  4. Tack Söta..Älskade.. Nilla!! Va gullig du är!! Fick dom sötaste.. små.. prinsesstårte grytlapparna, i min postis i dag!! Vilket arbete!!! Dom kan man ju inte använda..det blir ju till att hänga dem som vacker prydnad!! När är det du fyller?? Känns som om det var nu snart..=)

    Puss och kram i massor..Malin

    SvaraRadera
  5. Mmmm det är såna man ska njuta av, inte de andra som lägger sig som volanger runt midjan :)
    Ha en bra vecka!

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  6. dom virkade semlorna sätter sej ju inte riktigt som en krans runt magen, men dom riktiga e smarrigare även om dina semlor e och ser vansinnigt goda ut....
    kram Camilla

    SvaraRadera
  7. dom virkade semlorna sätter sej ju inte riktigt som en krans runt magen, men dom riktiga e smarrigare även om dina semlor e och ser vansinnigt goda ut....
    kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Hej Nilla,
    precis din kalorifattiga semla skulle passa perfektåt mig nu när jag dietar:)
    Jag har inte mätt barnens huvud ännu måste ta o göra det så jag får beställa nån fin mössa av dig.Vad spännande med ett nytt gammalt kök:)
    Kan bara tänka mig att det blir fint.
    Ha en fortsatt trevlig tisdag
    Karm Sari

    SvaraRadera
  9. Åhh va gott det ser ut!
    Varar längre,men ack så gott det är med dom riktiga *fniss*!
    Skulle kunna äta hur många som helst!
    Mmmm,det där med vikten,är ju både tråkigt och jobbigt...suck!
    Hoppas du har en bra dag Nilla!
    Kramisar Erika

    SvaraRadera
  10. Hej igen!
    Satt precis å bläddrade i nya Halens katalogen å fick se att dom har två sorter an hängande skomakarlampor om du fortfarande letar?!?

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hejhej.. tror jag tar en av dina goa semlor istället idag, då jag kör me GI just nu...
    De ser himla smarriga ut juh.. snyggt!
    Kram Helan

    ps. lägger gärna till dej hos mej.. om de går bra?

    SvaraRadera
  12. så där nu har jag just levererat ett av de rosa banden som jag beställde av dig före jul :-)

    bättre sent än aldrig. Det andra har jag på min egen kappa.

    gillar dina bakverk!

    kram
    Cattis

    SvaraRadera
  13. Vita låter spännande!! Måste ses..=) Jag visst minsann att det var snart du fyller..du måste påminna mig! ti-hi...

    Ha en härlig kväll.. kramar Malin

    SvaraRadera
  14. Fina mumsiga semlor du gjort.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  15. Ojojoj, sicket tålamod.

    Jag blir ju riktigt avundsjuk, jag som aldrig lyckas med mina virkningar. :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla