måndag 2 februari 2009

~~* SEMLEKRANS *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Helgen for förbi fort som bara den.ahnn inte riktigt med det jag skulle göra men då får jag ta det en annan dag.
Har varit "hemma" i mitt GRÄSTORP.
Å där träffade jag ju mina STORA ÄLSKLINGAR.....åååå som jag saknar dom.
Det var kramkalas lääääääänge.
Det värsta var att lämna dom kvar....(SNYFT).Men om ett par veckor kommer dom å stannar hela sportlovet.........= MYSPYS !BÖRJAR NEDRÄKNINGEN NU....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
En äkta SEMLEKRANS har gjorts under helgen...mums vad gott!
Köpte en helt vanlig slät krans.......
Gjorde vaniljkräm av snabbmarsan.....

Massa vispgrädde.......& florsocker på toppen
Å vips så blev den så här fin.....
ÄNTLIGEN har jag använt mitt ARV-Bröllops tårtfat från
IKEA som jag köpte förra året.
Har ju annars virkade godsaker under kupan....hihihihihihi
Kanske ska försöka mig på en virkad semlekrans....*LER*....
~~~~~~~~~~~~
PUSS & KRAM
♥ ♥ ♥
------<--<<--@
Nilla




25 kommentarer:

  1. Oj vad gott det där lät. Vad smart med vaniljkräm istället för mandelmassa. Jag äter gärna "orginal"semlor men min sambo kan bara inte med mandelmassan.

    Jag hade tänkt baka släta bullar i helgen, just för att kunna göra semlor men det blev bara muffins istället. Får se om jag har mer tid kommande helg.

    Visst är det så att helgerna bara rusar iväg. Nu är jag ju krasslig också så krafterna räcker inte riktigt till som jag önskar.

    Trevlig vecka önskar jag dig också!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut, men jag gillar tyvärr varken semlor eller mandelmassa....

    Ha en bra dag idag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!!

    Fast det var ett tag sedan jag klev upp men ändå...

    Vilken semla - ser helt fantastisk GOD ut ;)
    Den skulle säkert jag gilla!!!

    Så härligt att få träffa dina stora barn & jag förstår att Du längtar till sportlovet!

    Skall strax åka iväg till arbetet, men önskar Dig en helt underbar dag - massor av kramisar
    //Siv

    SvaraRadera
  4. Så gott, nu vattnardet sig i munnen på mig. Det där ska jag prova, smidigt, lätt och gott.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig krans. En sån ska jag göra till mina gottegrisar. Min yngsta son med blåöga skulle uppskatta den . Kramis Nilla Uppsala

    SvaraRadera
  6. Smaskens! Finns det något kvar? Den ser jätte god ut, blir så sugen. Perfekt att byta ut mandelmassan mot vaniljkräm. Varken barnen eller jag gillar mandelmassa. Kanske får det bli en sådan i morgon när man nu änligen är ledig.

    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  7. Jätte smaskig semlekrans :) Jag ÄLSKAR semlor men har inte lyckats äta någon än :(
    Nå hur lång tid tar det att åka till dej om jag skulle komma å hälsa på? E det nåt man kan göra över en dag?

    Kram

    SvaraRadera
  8. Tjenare Lyxhustrun! MUMS GUD så gott det ser ut! Ja tack du, skålarna är fina. Har du kollat tradera? Där brukar dom också finnas. Har man tur kan man få dom till ett vrakpris. Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Nilla,
    vilken semmelbakelse JAMMMI!!!!
    Fast för mig vore det bättre med din virkade variant hi hi.
    Förstår att det blev kram o pusskalas när stor barnen kom:)
    Ha d gott i bakverkstan:)
    Kram sari

    SvaraRadera
  10. Utmaning i min blogg!

    SvaraRadera
  11. Hi hi hi... Håller med dej lite pirrigt e det ju faktiskt, men det ska bli jätte kul att träffas. Jag kommer nog upp själv ev att jag tar med den lille. Det får bli en dag när Magnus kan vara hemma för på helgen har ni kanske fullt upp?
    Vi får kolla på en tid som passar båda fram igenom.

    Kram så länge

    SvaraRadera
  12. Hej Nilla!
    Toppen att fylla år i Feb!
    Då kan man äta semletårta till kalaset! Mums!
    Ha en bra dag!
    Kramar om!
    Erika

    SvaraRadera
  13. Nu sitter jag här och dreglar;)
    Den ser supergod ut!
    kram

    SvaraRadera
  14. Den där kransen såg mumsig ut! Utlottning hos mig.
    Kram Sara

    SvaraRadera
  15. Mums så gott det ser ut!!! Nu är det riktigt farligt att titta in här... ;)

    Usch, vad jobbigt att ha några av sina barn på annat håll... Men tur är att två veckor går så fort! Då får du njuta en hel vecka!!

    Jag var ute på en promenad på seneftermiddagen och fryser ännu. Fy vad kallt!! Har suttit en timma under en filt, men inte hjälpte det. Ska väl till att laga mat istället och se om det blir bättre...

    Ha en skön måndagkväll, vännen!
    Kram
    Willewira

    PS. Kul att du är med och tävlar!! :)

    SvaraRadera
  16. Ja jag var då helsäker på att du virkat en!

    Så god den såg ut!

    Flätar du locket - den såg så vacker ut dessutom?

    Kram Maud

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Mums...ser supersmaskigt ut. När man kikar in hos dej vet man ju ej om det är ÄKTA VARA eller ÄKTA OÄKTA VARA som sagt. Idag gissade jag på virkad vara...men fel hade jag.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  18. Ser super gott ut!!
    Lär nog göra en jag med..ler
    Kram Irene

    SvaraRadera
  19. Mums, det ser verkligen gott ut! Har aldrig testat att göra på det viset innan, men det låter smaskens.
    Är det någon som ska göra en virkad krans, så är det väl du :)

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  20. Vilken läcker semla:) Du får komma hem till mig när du vill och fixa bakverk! Hoppas att de dina har ett tidigt sportlov så att de snart är hos dig.

    SvaraRadera
  21. Hejsan min lilla vän ! Som vanligt har du massa fint att visa på din blog , fattar inte hur du hinner allt du är en mästare på att utnyttja tiden kram på dej !

    SvaraRadera
  22. Hej gulliga Nilla,
    hoppas att du får gosa riktigt mycket med dina älsklingar snart.

    Vilken enkel ide men semmelkransen och vad fin och goo den såg ut.
    Det är ju så fint att lägga bakverk under kupor.

    Jag är såå fachinerad över allt du virkar och jag tycker att det är helt fantastiskt , du är så duktig vet du.
    Kram vännen/Ingela.

    SvaraRadera
  23. Hej hopp!

    Det tävlas på min blogg.
    Lycka till min vän.

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  24. Tack snälla! MAN måste vara smått köpgalen ahah men det som är bra är ju att det inte är dyrt för då skulle man vara bankrutt vid det här laget. Lycka till med shoppingen till helgen då får jag väl säga! Ska bli kul att se vad du hittat! Kram Christa

    SvaraRadera
  25. Den där semlekransen ser ju bara för smarrig ut! Och jag är lite sugen på din virkade Schwartzwaldtårta måste jag erkänna! Ett nyttigt sätt att fira kommande jämn födelsedag?! ;0)

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla