fredag 6 februari 2009

~~* VITT SOM SNÖ *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Igår var jag ute med barnen å lekte i snön......jösses så roligt vi hade.
Pulka åkning, snöbollskrig, snögubbstillverkning.
Snön vräker ner nu på morgonen oxå...så idag ska vi göra snöhästar har jag lovat.
En skål med maränger har färdiggjorts.....
Mitt stora kakfat från SIA har fått flytta in i tvrummet.

Varsågo å ta en maräng....


Vita jordgubbar från ATELJE ANNORLUNDA.
Kika gärna in å titta på alla Åsas underbara alster.



Till sist en liten vinterbild på klanen Sandin.....
Ska fota den andra hälften av barnen i morron......
~~~~~~~~~~~~~~~
Nu tar jag helg.....
PUSS & KRAM
♥ ♥ ♥
----<---<<---@
Nilla






33 kommentarer:

  1. Ja vilket väder vi har fått igen. Här snöar det idag med. Det är kul för barnen som får åka pulka och göra snögubbar + mammor :-) Hade jag småttingar skulle jag oxå vara ute och leka i snön. Som när barnbarnet är på visit. Annars blir det bara mest skottning.
    Ha en bra helg.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Mums så smarrigt med maränger såhär på morgonkvisten!

    Härlig klan!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Här snöar det också för fullt idag. Kan tänka mig att ni hade det kul när ni byggde gubbar och åkte pulka! Mina barn är tyvärr för stora för att leka i snön men jag kanske borde gå ut och göra en snöängel...
    Härliga gobitar du visar idag och ditt kakfat gillar jag skarpt! Säg till om du tröttnar på det!
    Ha det så gott och lycka till med hästarna! Vi får väl se bilder sen?
    Kram, kram Carina

    SvaraRadera
  4. Hej min vän.

    Ja det är tur att du kan ta lite ledigt från virknålen. Gillar dina tilda bakelser. Försår inte hur du hinner.
    Ha en skön helg

    Kramar Nettan C

    SvaraRadera
  5. Va härligt :D här e de bara lite snö..

    ha en underbar helg :)
    kram nadja

    SvaraRadera
  6. Hej! Men vilken fin snögubbe! Det är fint med snö men det kan också vara mycket jobb! Usch. Här snöar det också och jag har skottat en gång redan idag! Alltså jag funderar på hur du hinner göra alla dina bakverk! Jag skulle behöva ha 48 tim extra på ett dygn nu när jag är själv. hihhi. Ha en trevlig helg. Kram Christa

    SvaraRadera
  7. Godmorgon!
    Visst e det mysigt när snön kommer. Nu e det jul igen sa Felix 3 år när han tittade ut på de dalande flingorna i morse =)
    Önsketänkande =)
    Själv har jag fått lite kraft å ork tillbax å har precis satt en bulldeg. min kära svärmor ringde nyss å sa att vi fått ett bord på Båbergsloppisen i morgon... JIPPI..Hi hi hi... Ska bli jätte skoj. Kommer säkert själv hitta en del kul oxå, det gör jag alltid =)
    HA nu en riktigt trevlig helg å mys med din familj =)

    Kram Kram

    SvaraRadera
  8. Hej igen!

    Nä tyvärr har jag inga skomakarlampor. Men jag köpte en liten som hänger i mitt tvättstugefönster på Coop för några år sedan, nyproduktion tyvärr men den e helt ok å ser faktiskt gammal ut=)
    Själv letar jag efter två skomakarlampor att ha på väggen ovanför sängen så hojta till om du ser några =)
    Är det hängande du letar efter??
    Håller ett öga åt dej =)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Snöiga vinter hälsningar från Värmland!
    Sitter å myser framför brasan!
    Hoppas ni får en bra dag!
    Kram Erika.

    SvaraRadera
  10. Vilka härligt knorrade toppar det var på de marängerna! Ingen lek i backen för min del. Min minsting har varit så trött efter skolan så det har varit könast att bara ta det lugnt i soffan.

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  11. Hej Hej! Skriver inte så ofta någon kommentar på din sida, men jag tittar in flera ggr i veckan. Tycker att du gör så jättefina grejer både när det gäller inredning och virkning!

    Ha de bäst. Kram Helen S

    SvaraRadera
  12. Hej, har precis hittat din blogg och jag måste bara säga GUD vilka fina saker du gör, så läckert!

    Ha en trevlig fredag.

    // Therese

    SvaraRadera
  13. Nilla, DU är makalös:)
    Ha en underbar helg
    Kram sari

    SvaraRadera
  14. Hej Nilla!
    Vi har med snö! Vi har varit ute idag o lekt o busat o gjort två snögubbar!
    Trevlig helg!
    Kramis Maria

    SvaraRadera
  15. Hej igen!
    Hjälp, hjälp.. Jag hittar för det första inte någon ruta i vänster hörn eller något hörn. Och när jag klickar på texten i vänster hörn så står det bara error.. jag är värdelös på sånt här. Tur att jag kan sy hihi

    SvaraRadera
  16. Ja, tack, jag tar gärna en :)
    Så härligt med lek i snön. Det är ju så sällsynt här nere, tyvärr.
    Ha en skön helg!

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  17. Vilka lackra grejer! Jag alskar mossan! Skulle vilja bestalla en... Kul att jag hittade till din blogg! Trevlig helg! towe.

    SvaraRadera
  18. Så härligt med snö!!

    Här regnar det...

    Ha en trevlig helg!!!

    kram
    Cattis

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig skål med maränger!!!!

    Vilken jättesöt snögubbe ni gjort. Jag förstår att dina små grynpuddingar tyckte det var roligt att leka i snön

    Bästa helgen till dig

    Kram Lena

    SvaraRadera
  20. Hej Nilla, vilka härliga snöbarn du har, förstår att ni har roligt i snön.
    Jag tar gärna en av dina finurliga maränger eller föresten jag tar en till min arbetskambrat oxå hihi.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  21. Vad man blir glad av din blogg:)
    kram Lallis

    SvaraRadera
  22. Alltså....!!!! VET du hur imponerade vi är av dina saker!! Säljer du till återförsäljare? Kram C&M

    SvaraRadera
  23. hej hopp
    himmel vad du är produktiv
    höär yr snön omkring idag
    men mina barn är för "stora" för pulkåkning
    vi gör det bara när vi är till fjälls....

    ha en toppen lördag

    SvaraRadera
  24. Hej Vännen åh så underbara saker du gjort på senast tiden, tilda bakelserna är ju bara bäst specillet för en som älskar Tildor som jag. Fniss. Ha en fortsatt mysig helg.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  25. Du är helt MAKALÖS! Helt utan dess like! Det du virkar är så imponerande så att jag får hjärtklappning och tappar andan en smula. På riktigt!

    Vilken inspirationskälla du är för mig, men det vet du förhoppningsvis redan. Hur går det med "cirkusvagnsprojektet"? Är det redan invigt, eller blir det nu till våren?

    Hur går det med viktminskningen? Har du nått ditt mål?

    Du skulle snart behöva en "med-virkerska" precis som de "stora" har...såsom "Sebra" och "Anne Claire Petit" etc. Du kläcker idéer och står för en del av tillverkningen, men distribuerar sedan vidare din virkbeställningar till skickliga medhantverkare.

    Du kan bli HUR STOR SOM HELST!

    Den största kramen från mig, Bea

    SvaraRadera
  26. Hej igen! Nu har jag fått det att funka:)!!!!!
    kram tess

    SvaraRadera
  27. Tack.. du gör så mkt fint såå jag blir alldeles sjuk! är jätte sugen på tilda bakelserna eftersom jag inte kan virka hihi.Skulle vilja ha 3st men blev nyss arb.lös så jag måste räkna bössan först.. Beställde ett par tofflor av "Nettan". ett par prinsesstårte tofflor! Jätte söta Kram tess

    SvaraRadera
  28. Åh...vi håller på att öppna en butik!! Skulle gärna se dina vackra bakverk och annat hos oss!! u kan väl maila på villavintage@home.se stor kram C&M....är så förälskad i dina rulltårtor och soldaterna!! /C

    SvaraRadera
  29. Kjempesøte marengs!!!
    Det var en hel gjeng med nydelige barn,artig med snø :)
    Ha en fin morsdag på søndag

    Siw

    SvaraRadera
  30. Hej Nilla!
    Du har en UTMANING att hämta hos mig!
    Välkommen!
    Kramisar Erika!!

    SvaraRadera
  31. Kul att lek i snön! Det har ja och Bertil också gjort =)

    kram från oss

    SvaraRadera
  32. Hej gullet!!!

    Hoppas att du har det bra och att livet leker med dig!! =) Det var så kul att se dina fina saker i Stockholm..sååå fint!!

    Alltid lika kul att sätta sig ner och gå in på din sida...då den är full med söta överraskningar!! Ha en underbar vecka!!

    Kramar i massor Malin

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla