söndag 21 februari 2010

~~* PIRATER *~~
~~~~~~~~~~~~
Tusen tack för er goa respons...ni är ju bara underbara.Har skakat av mig "gnällkärringen".Fick idag ett nytt mejl att hon bara lär mig vad som är rätt & fel & vad som är shabby mm.Så hon är väl TRADERAS POLIS...*LER* !
Hennes alias är " mungakon " .Kika gärna in på hennes auktioner & se om hon skriver ut var hon köpt sina saker. mm mm.
Nog om detta......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ja helgen har gått åt till att skotta....herre jösses så mycke snö.Postlådorna var helt översnöade så älsklingen fick skotta fram dom...snäll som han är..
Lite virkat har det oxå blivit, fast de mesta av mitt garn är slut.....en & annan OS-mössa är såld så det blir till att åka & köpa mer garn i morron.
Alla barnen är samlade...skönt!

Dessa små pirater virkade jag förra våren.....deras lilla glassbåt har strandat på en öde ö..& gott i kras.....

Där träffade dom på store kapten John & hans skattkista som dessvärre visade sig vara tom


Piraterna Blodsvälte & Jocke med kniven hoppade genast ner i kistan & såg sin chans att komma bort från ön...


13 kommentarer:

  1. Söt historia med söta pirater!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Rätt och fel!? Söta pirater by the way! hiih kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, skönt att du skakat av dig traderapolisen hihi. Skönt att du släpper det, låt dig inte påverkas, det finns massor av puckon där ute.
    Du fortsätter att producera och komma på nya ideer ser jag, härligt med dig Milla som är så kreativ och duktig.
    Kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera
  4. Hello,

    The pirates are so loveley !
    Everytime I visit your blog
    I enjoy your handmade things.

    greetings
    Miss Baptista

    SvaraRadera
  5. Hi Nilla, I popped onto your blog, glad I did! What lovely things you make!! Off to read some of your past posts.....

    Have a wonderful week!
    Saskia

    SvaraRadera
  6. Kollade på hennes auktioner. Hon verkar ju lite...speciell...;)

    SvaraRadera
  7. hallo gumman..Fy vilken ointilligent människa på Tradera.Hon behöver ju inte buda om om inte vill eller hur.
    Det är inte roligt att bli attackerad av #bessevissers" stavade nog fel där....
    Jag har själv en annons ute på Blocket om att jag vill köpa möbler som jag ska måla.

    Fick ett mail av en person som sa att hon/han hoppades att jag inte skulle få ngt svar och att jag skulle förstöra möblerna med mitt töntiga Shabby Chic och en massa skit fick jag.Känner inte människan,tycker bara att personen inte har med mitt liv att göra...
    Det finns verkligen många wakos ute där...
    Men försök att inte ta åt dig...vet att det är svårt...Oftast är de vä bara avundsjuka och okunniga...
    Ha det bra nu...
    puss&kram♥

    SvaraRadera
  8. Hejsan,
    Är själv inte aktiv med bloggande men tittar så gärna in på din sida då jag tycker den är jättefin. Vad gäller klagomålet du fått så blir jag så förb---- upprörd. Har slagit upp ordert shabby och chic och det står ingenstans att det skall vara gammalt eller antikt utan att det är själva utseendet som är shabby, lite gammalt, slitet, fransk romantiskt men chic. Vad jag inte förstår är att Tradera överhuvudtaget skickar varningsmail innan de ens kollat upp vad det är det betyder. Skamligt.
    Kör på du och jag kommer att fortsätta titta in på din härliga sida.

    SvaraRadera
  9. OS-mössan!!!!!! Visst är den skojsig! Jag har bara hunnit de första varven än...vi hade lite trix igår med att få garn, virknål och mönstervariant att stämma....Sonen ringde mig på jobbet igår:
    -Mamma, visst vill du virka en OS-mössa åt mig?
    Så sent igårkväll kom en garnpåse in i mitt hus och visst kastade jag mig på den.....ha, ha!
    Kul!
    Bry dig inte om dumma människor! Det finns många ute i cyberspace som inte förstår...mest synd om dom själva, egentligen.
    Kram och krama din lille busige Ebbe lite extra!
    /Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej Nilla
    Fy vad tråkigt. Försök att inte ödsla energi på såna avundsjuka människor. Här är en av många definitioner på shabby chic
    Shabby chic är en inredningsstil, som skapades av den brittiska inredningsarkitekten Rachel Ashwell i slutet av 1980-talet. Stilen inspirerades ursprungligen av traditionella hus på den engelska landsbygden. Ett kännetecken är väl använda, äldre möbler eller nya möbler som behandlats för att ge samma intryck. Färgtemat går i vit eller ljusa färger. Tygklädsel är ofta i bomull eller lin.

    Bland svenska inredningsbloggare har shabby chic blivit något av en favoritstil. I sin mera folkliga tappning är shabby chic ofta en feminin stil präglad av pastellfärger. Romantiska detaljer och egentillverkade prydnadsföremål är populärt. Möbler är ofta fynd från lokala loppmarknader som återanvänts och målats om. Metalldetaljer kan gärna ha inslag av rost. Ibland inkluderas kristna föremål som madonnor, kors och gamla biblar.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Jag skulle vilja beställa 2 os mössor men ingen text på. Den ena så den hänger lite och den ändra så den står upp lite.

    SvaraRadera
  12. Jättesöta pirater! Å vad skönt att du skakat av dig tanten, jag försöker skaka av mig min med. Nu har jag i alla fall fått betalt, det är ju fantastiskt bara det ;-)
    Massor med kramar!
    ~Josefine

    SvaraRadera
  13. men söta du... brukar kika in på din blogg ibland bara för o mätta mina ögon. jag kan varken sticka lr virka, därför blir ja så lycklig av o se ditt... MEN så läste ja inlägget innan o den skatan ska du inte bry dig om! som du sa, hur många har inte haft nå hemma, köpt billigt lr liknande o sålt för mer... e de inte de man vinner på? o ibland får man nå JÄTTEbilligt! auktion! be henne kolla upp de i en ordbok för f*n! iaf tror ja ja ska sälja min termos med, den bara står i ett skåp o förtjänar att få visas fram ;) fast min e rosa, så den e väl inte tillräkligt "shabby" hahahaha ha de bäst!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla