onsdag 24 februari 2010

~~* VINTERLAND *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Idag visar jag bara en massa bilder från vår snöiga gård & omgivning....
Sportlovet kantas av virkning & en massa MYS..
Har haft de stora barnen hemma några dagar, men dom var tvugna att åka nu på morgonen då en massa matcher & tävlingar stundar.Om dom nu inte blivit inställda pga all snö.Men på lördag träffas vi igen....HÄRLIGT !


Här är en vy upp mot ledningsgatan som vi brukar promenera på.

Elin & Dea hjälper pappa att skotta fram bilen....(reservdelsbil) som inte används...& tur är väl det....

Postlådorna var helt översnöade....så älsklingen fick skotta fram dom igen.

Samuel hoppar från altanen ner i snödrivorna...

Alva & Emil

Dea, Elin, Emil

Efter några timmars bus i snön...lossnade det 2 framtänder....hihihihi

Dea fann en gren som han skulle ha i sitt rum...

Elin kör på Ebbe...

Ebbe nerbäddad...vem skulle inte vilja ligga där en stund...


Alva & Samuel, Ebbe

en insnöad studsmatta..Perfekt att göra en grotta under...


Kortet taget i Elins fönster....



Köksfönstret...bara en liten glugg som man kunde se ut ur.....

*LER*

12 kommentarer:

  1. http://carromx.blogspot.com/2010/02/monster-os-mossa.html

    Vilket härligt vinterlandskap ni har, skönt när alla är samlade. Skicka med en länk på os-mössa mönster som jag fann på en blogg, det kanske är den du gör. Jag kommer snart med en ny möss beställning till Paulina, skall bara mäta hatten först.

    //KRAM Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja du nog har ni snö allt och barnen trivs hihih. Här är det också en hel del. Å gulliga du, att vi inte tänkte på ikea hihi! Tack snälla söta för tipset. Nu ska vi nog kunna tillverka klockor, måste ju bara åka till Ikea nån dag här. Tack också för din kommentar om klockorna, kul att du gillar. Kommer att komma i fler varianter också. Ha en underbar dag vännen min kram

    SvaraRadera
  3. Härliga vinterbilder (fast jag längtar efter våren nu =)

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! känner igen mig med all snö..men inte lika många barn ;) Underbart..kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Härligt med så många barn som tummlar om i snön. Nästa vinter får även lilla Ebbe vara med. Här i Funäsdalen är det äntligen lite behaglig temeratur minus 8. Har varit ute med hundarna en stund det var super skönt. Ha det bäst kära vän.
    Kramis Nettan

    SvaraRadera
  6. Förlåt jag glömde berätta för dej som är så himla kreativ. Hörde på jämtlands radion att dom hade utlyst en tävling om att man fick skicka in bidrag till en Jämtlandsmössa, jag tänkte genast på dej. Fin fina priser lottas ut.
    Kramis igen. Nettan

    SvaraRadera
  7. Hejsan ! Jisses vad du e duktig på att virka ! Jättefina saker ! Jag blev speciellt förtjust i pepparkakshuset och glassarna !
    Varmt välkommen att titta in hos mig oxå !
    Många hälsn. Helen :-)

    SvaraRadera
  8. Hej på dej där borta i Bergeröd , härliga bilder på barna dom gillar väl att tulta om kring i snön o busa , Ja fattar inte vart dagarna tar vägen ska ju hälsa på dej har grejer tradera som ligger här .Kramen ///STINA

    SvaraRadera
  9. Tjena...Vilken mysig dag med barnen som tummlar runt i snön.Det ser så trevligt ut.
    Det var väl meningen att framtänderna skulle ramla ut va...

    Ha en fin vecka nu
    ♥ kram

    SvaraRadera
  10. Det är ju väldigt mycket snö vi fått. Tur som är att solen skiner på dagarna så det smälter en del. Men det är väldigt fint nu :)
    Ha det got, kram

    SvaraRadera
  11. Tur för barnen som har lov nu med all den här snön. Men själv är jag rätt less på den.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Hittade hit av en slump och är glad att jag gjorde det!
    Vilka fina saker du virkar, blir sugen att köpa allt :-)
    Hörde att garnet till os mössorna var slut, mina söner vill ha varsinn mer än allt just nu.
    Har du fortfarande mössor att sälja?

    // Torparfrun

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla