lördag 20 februari 2010

~~* TÅKIGT MEJL *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~
Igår fick jag ett mejl av en TRADERARE att jag var ohedlig, lurade folk mm.mm
Jag blev sååå ledsen & förbannad.Vilket har gjort mig sömnlös i natt...
Jag har några saker ute på TRADER till försäljning...som så många har.Där säljer jag saker som jag inte längre har nån användning av, som bara står i skafferiet.
Den auktion som mejlet gällde kan ni se HÄR
Hon anser att jag luras att den är SHABBY CHIC......men jag vill påstå att hon inte vet vad det betyder.Att det inte alls behöver vara gammalt för att kallas Shabby.
Shabby chic är en inredningsstil med gamla eller nya saker som ser slitet ut enligt mig.Jag tror nog ni som vet vad vintage & shabby är ser att den INTE är gammal.Hon vill att jag ska skriva ut var jag köpt den & för hur mycke.Att jag har köpt den på ett LÅGPRISVARUHUS.Vilket jag iof har gjort oxå....GÖKSÄTER på ORUST och att den är gjord för att säljas till ett lågpris....
Jag vet massor på TRADERA som åker till ULLARED & handlar för att sälja på TRADERA.
I min auktion står det nyvara/nyskick aldrig använd...är det att luras?
BARA SÅ NI VET SÅ ÄR NI LURENDREJARE ALLIHOP som säljer på TRADERA enligt hon.....hihihihiiiii...jag har ju hennes ALIAS namn men jag vill inte vara så taskig att skriva ut hennes namn.Men om nån undrar vem det är så hör bara av er....

Jag blev mycke ledsen för detta så om den som bjudit på denna termos inte vill köpa den till detta pris som nu ligger så får ni backa ur...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nu till OS-MÖSSAN....
så här blev min variant..har sett massor av mössor & mönster lite här & var.
Jag broderade SWE på mina....





26 kommentarer:

  1. Men hua vilka människor att orka ta sig tid att klaga phhhuuu.. Jag förstår att du blir ledsen men kasta de av dig nu..

    Åhh sicken söt mössa Ebbe fått på sig en riktig hejjar klack... Och va stor han hunnit bli sötisen...

    Stooor kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vilken J*vla människa rent ut sagt, det e ju upp till var och en att bjuda på Tradera. Sen var det har kostat innan har ingen att göra med. Jag vill gärna veta hennes alias eftersom jag handlar en del på tradera ;))
    Häng ut henne bara, hade nog jag gjort....
    Kramiz ♥

    SvaraRadera
  3. Galna människor som inte har något bättre för sig än att klaga finns det gott om... Är ju ingen som tvinar henna att buda;) Bry dig inte om henne, din auktionsbeskrivning var bra, innehöll inga konstigheter.

    SvaraRadera
  4. Hade också problem med en traderare där jag till och med blev hotad om att få en polisanmälning på mig. Men han var helt dum i huvud, måste varit något fel på honom. Inte ska jag väl betala hans bussbiljett så att han kan lämna in paketet på DHL utlämningställe? Glad att jag bev av med honom till slut men jag fick offra mitt goda rykte och har nu ett negativt omdömme =( men visst är det tråkigt och man tar åt sig.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bry dig inte,idioter finns det alltid:)
    Ha en trevlig helg.Och ligg inte sömnlös mer,det är hon inte värd.
    Kramar Monica
    (en trogen bloggvän)<3<3<3

    SvaraRadera
  6. bara en sak att säga om denna människa häng ut puckot!!! du har absolut inte gjort något fel för den är verkligen shabby stå på dig vännen...
    mösssan var förresten jättesöt
    kramar från Annika och Julia

    SvaraRadera
  7. Det är ju klart hon som har missuppfattat vad Shabby är. Om jag varit du hade jag bett henne slå upp ordet i en ordbok och sen återkomma med en ursäkt.

    SvaraRadera
  8. Fy, vad tråkigt, Nilla! Men att köpa billigt och sälja dyrt är ju själva poängen. Det är ju inget fel på det. Vill hon inte buda så måste hon ju inte. Kanske ville hon bara bråka? Dumt att det gick ut över dig. Hoppas du hämtar dig från det här nu, och har en skön lördag med familjen. Cool och söt Ebbe i os-mössan. Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Men GUD!!! Vad är det för fel på folk ibland undrar jag! Det är ju helt upp till var och en om man vill lägga ett bud eller inte och sen spelar det väl ingen roll var den är inhandlad?! Det handlar ju inte om att luras! Om du lägger ut den för det utgångspriset du gjort är det väl inte ditt fel att folk bjuder över 200 för den.

    Strunta i såna där mail, ta inte åt dig! Och ligg för guds skull inte sömnlös för en sån människas skull!

    Vad söt Ebbe är i mössan! Jag skulle virka en men garnet eskimo var slut överallt här i Linköping.

    Kram Alexandra

    SvaraRadera
  10. Kära du..Jag är själv Traderare ,både säljare och köpare.det är ju det som är själva grejen med tradera och shabby chic innefattar ju så mycket.Jag har skrivit så ibland för att hitta rätt köpare..Lustigt för jag har varit inne på dina auktioner utan att veta att det va du =)
    Nej du skall inte ha dåligt samvete! Finns väldigt konstiga människor ute på Tradera som nog inte riktigt fattat grejen..
    Ja jag skulle vilja ha alias för man vet ju aldrig..Stå på dig...Så stor han blivit vilken sötnos..Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Men herre min skapare vad är det jag läser. Personen ifråga ska kanske luska lite på inredningsstilen och meningen med Shabby chic, hittas lätt på Rachel Ashwells sidor. Hela meningen med inredningsstilen shabby är gammalt som återanvänds, målas mm. Rachel går på loppisar och fyndar och gör om sakerna men hon köper också nya som ingår i hela shabby paketet. Att du skulle luras????????? vad är det för människa? och tycker hon så varför då vara på dina sidor? har hon budat också??? NEJ nilla ta inte åt dig, ligg inte sömnlös för det här. På ren svenska, skit i det. Här är vi då tydligen alla som säljer på tradera rena lurare. Kör på som vanligt, vi står bakom dig och som jag ser det vet inte personen vad Shabby chic är. Ha en fin lördag och GO GIRL! Kram

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!

    ja du man slutar aldrig att förundras över knäppa människor.. har de inget annat för sig kan man tänka.. syd att man tar t sig men man är ju inte mer än människa!''Du ska veta vad konstiga mejl jag kan få ibland..jag har ju min webloppis.
    kan få så sura mejl då vissa tror att jag kan hålla på en vara tils de behagar bestämma sisådär en vecka efter eller något .. sen blr de ursura när de hör att varan är såld.. och spyr ur sig galla över mig.. och en del skriver och týcker jag är så dyr..
    men vad sjutton det är ju fritt att köpa var man vill..
    jaja man blir ledsen det blir man
    Stå på dig gumman..
    och du Ebbe.. viken Osgoding. så söt i sin nya mössa

    kramar
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  13. Hej Nilla!
    Tokigt folk finns det gott om,inget att ödsla energi på,men jag förstår att du blev ledsen.Försök att slå det ifrån dig och lägg din energi på annat,tex din ursöta lilla Ebbe.Vilken jätte fin mössa du stickat,undrar om den är lika fin på alla?...fniss! eller om man måste vara så söt som Ebbe för att klä i den.
    Ha en skön helg!
    Många kramar från Anna!

    SvaraRadera
  14. ....isåfall skulle de underbart fina klockorna från "Vintage by fe" oxå vara lur!!! De är ju inte alls gamla på riktigt, eller hur!

    Sov så gott inatt, kram Emma

    SvaraRadera
  15. Jag förstår dig precis!! Jag är mitt uppe i en skitonödig tvist med en annan Traderare som tryckte "köp nu" utan att ens läsa frakt- och betalningsvillkoren. Nu när hon fattar att det är överföring till bankkonto som gäller vägrar hon att betala eftersom hon ju inte känner mig och jag kan ju luras... att jag sedan har 214 lyckade försäljningar bakom mig och dessutom inte är den enda som tar emot betalning på det sättet (köper själv ofta så utan problem) spelar tydligen ingen roll. Så nu ser det ut att vara ett brutet avtal och jag får ansöka om kreditering hos Tradera. Visst blir man JÄTTELEDSEN, förbannad och riktigt irriterad! Massor med kramar till dig!!!
    ~Josefine

    SvaraRadera
  16. Hej, det är ju verkligen upp till var och en att ha koll på vad saker kostar annars. Antar att hon hade noll koll på varken det ena eller det andra. Har man inte kollen så blir det att det kostar mer på tradera än i vanlig affär, men det är ju inte vårat problem :)
    Vill gärna ha namnet då jag lägger ut och även handlar själv på Tradera.
    Trevlig helg, Annika

    SvaraRadera
  17. Suck!! Man blir ju bara såååå trött på en del människor!!
    Hon har fel, så är det bara. Säger som du och alla andra - hon kanske ska sätta sig in i vad Shabby chic är. Dessutom lever vi i ett fritt land och hon är inte tvungen att handla.

    Även om det inte är lätt, droppa nu detta Nilla och gå vidare. Såna människor ska man inte ödsla energi på.

    Mössan är toppenfin!!! Skulle själv vilja ha en sån. :)

    ha en fortsatt bra helg!
    Kram
    Willewira

    SvaraRadera
  18. Finns tamme sjutton människor till allt. Och man blir rätt så trött på sådana. Det var en fin Sverigemössa du virkat till.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  19. Bry dig inte om det... Finns alltid ura männsikor överallt.....Som tur är är ju de flesta på tradera bra. Vilka underbara kakor du gör..... ska bara grunna på vilka jag vill ha, kan ju inte köpa alla..

    SvaraRadera
  20. Hej Ja du vännen man får mycket skit för ingenting egentligen och att folk orkar. Skulle man hålla på så så får man ju vara förbannad och sur hela sitt liv hihi. Klart jag står bakom dig. Rötägg finns det gott om o som sagt buda inte då eller titta inte om det stör eller hur? Men ja så är det,NU till helt annat. HIhi Tack för din fina kommentar om medaljongen hihi den vart väl söt. Fler nya idéer dyker upp så det är bara att producera. Have an nice day! Bamse kram på dig goa vän. Kram

    SvaraRadera
  21. Hej "Penny"!Jag har inte så mycke krafter.Men vill ge dej några ord som tröst i detta.Tycker som dina vänner härovan.Unna inte dumma avundsjuka människor glädjen av att du bryr dej.
    Nej sov gott och gläd dej åt att du gläder dina bloggvänner med din kreativitet.Och tjäna pengar är väl vad vi alla vill.
    En jättebra affär.....ngn ville verkligen ha den och tyckte den var värd priset.SKITKUL!

    Tack för hälsningen och en stor tröstekram.
    Köp nu flera termosar och sälj.


    Kajsa

    SvaraRadera
  22. Den lille är söt som socker i sin fina Sverige mössa.Nu skulle man ha en sån,jag har gråtit floder av lycka över våra otroliga prestationer i vinter OS.

    Pussa på den lille Kram Kajsa

    SvaraRadera
  23. Hej vännen , skit i kärringen finns så möe idiotiska folk överallt men man får försöka att inte ta åt sej , jag vet ju att du är en ärlig o genomsnäll person du är ju den unika NillaPilla Kramen //STINA

    SvaraRadera
  24. Heej!
    Usch vad tråkigt att få ett sådant mail.
    Att folk orkar ta sig tiden, måste vara en väldigt bitter människa! Bry dig inte alls om denna energitjuv.

    Mössan har såå söt på den där lille mannen *ler*

    Varma kramar
    Linda

    SvaraRadera
  25. Hej gumman:)

    Ja vad säger man??? Det finns många skumma människor i vår herres hage minsann:(
    Men är han inte gudomligt söt din prins, herregud man har lust att äta upp han:) o mössan är super:)
    Kram SAri

    SvaraRadera
  26. vill bara lämna ett litet tass avtryck.
    tycker att du är så duktig. man blir helt sjuk på alla fina saker du virkar.

    tyvärr känns det som det går en trend att vara jobbig mot säljarna på tradera. tyvärr själv råkat ut för än den ena än den andra krångliga köpare på tradera. men det är valfritt att handla där, stå på dig.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla