måndag 26 oktober 2009

~~* ÅRETS SAGA *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~
Har köpt sååå söta bilder av


Kunde inte bestämma mig vilka måbader jag ville ha så det fick bli allihop.....




Dom levererades i en sån söt mapp....
~~* *~~




Mysig text som Alva torterade oss med när hon började förskolan för 9 år sen.....
Den sjöng hon om & om igen.....
~~* *~~




Skulle vilja krypa i i bilderna.....
MYSPYS....
~~* *~~



Elsa Beskow 1909 står det på dom....
~~* *~~




Många känner nog igen dom sen skoltiden...
~~* *~~




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Idag blir det virkning & postning....har fått gjort undan en hel del beställningar som ska iväg idag.
Igår var vi på IKEA & köpte kuddar.Köper deras billigaste kuddar för 15kr  & använder som stoppning i mina alster.Betydligt billigare än att köpa på tex PANDURO
Ett litet tips till er andra....hihihihi...Några andra små saker fick oxå följa med hem men det var såååå otroligt mycke folk så vi sprang typ igenom butiken.Får bli en tur på vardagen istället nästa gång....MYcke myspys på julavdelningen !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



18 kommentarer:

  1. Åh - de där är så söta och nostalgiska!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Hej! Men så söta och fina du hittat! Kul! Ja ikea har ju massor med fina saker, jag skulle behöva åka dit och kolla vad dom har fått in julen där, eller har dom det?? vill ju byta färg på julgrans bollarna hihi o dom brukar ju ha billiga såna! ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  3. Hallo !Vad fina dom var.Söta och nostalgiska.Ha en härli måndag kramizar ¨~~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  4. tack söta! Hihih kul att det rör på sig för dig med men du är ju för jäkla bra med din nål! hihih! Rosa band sakerna är så underbart fina!! Åh jag måste till ikea! Vill ju ha rosa och silver i granen i år då kanske jag kan hitta det där!! Hahha gubbar ska man inte ha med sig på IKEA dom vill bara ut!! Kuddar??? Stoppning?? jahaa oj det har inte jag tänkt på! TACK SÖTA för det tipset! Jag är så tacksam! Ha en underbar dag vännen! NU FÅR VI virka/sticka i 190 km i timmen! ♥ tack för tipset återigen vännen! kram

    SvaraRadera
  5. Hej Nilla!
    Tack för din gulliga kommentar hos mig:)

    Åh de är så söta de där Elsa Beskow månadsbilderna!! Har Oktober på väggen i köket. Får ta o köpa November oxå, nu är vi ju snart där:)

    Vilken superfin samling Melittor du har i så många färger!!

    Ha en härlig dag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej,,Ja jag tänker på dom almanackor vi hade när jag var liten som man klistrade på en sån här bild varje månad och rev av en liten lapp för varje dag..Underbara bilder..När jag bodde i Göteborg var det inte så långt till Ikea,suck nu måste jag köra 20 mil fram o tebaks,,Kanske är lika bra,annars hade jag varit där oftare till min sambos,,ja du vet=)..Massa kramar till din dag..Nyfiken på vilken dag din lilla bebis tittar ut och undrar vem som kommer närmast i din tävling..Massa kramar Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Så roligt att se dom igen.Jag köpte också alla dom bilderna och ramade in dom .Det hände för 26 år sen ungefär när min Stefan var liten och sen hängde dom i Dennis rum under hans barndomstid.Nu ligger dom nerpackade i mitt förråd i väntan på..............att någon av dom ska få barn.Dom är underbara.

    Kram K

    SvaraRadera
  8. Roligt med dom bilderna! Dom känner man ju igen :)

    Kuddarna på Ikea för 15 kr har jag också köpt för att använda stoppningen till virkade grejer. Funkar ganska bra tycker jag!

    Ha det bra, väntar med spänning på att din minsta ska titta ut :)

    Kram Alexandra

    SvaraRadera
  9. Bra tips är alltid välkommna.
    Máste ta mej till IKEA har hört mánga prata om julpysslet.

    SvaraRadera
  10. Vilket bra tips med stoppningen! =0) Jättesöta kort. Såg att scouterna (tror jag) sålde så´na almanackor med klisteretiketter på jobbet härom dagen. Julsaker på IKEA... De kan ha riktigt fina saker ibland. Dags för en tur kanske...?!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Visst känner man igen dom där bilderna sen man gick i småskolan. Dom är jättefina.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  12. Åh vilka gulliga, kan förstå att du slog till på alla!
    Tackar så mycket för tipset om kuddarna, köper på tygbutiken till mina hjärtan mm...å det är DYRT!!
    Nu blir det allt kuddar från Ikea här med!

    Krama maggisen och dig själv!

    SvaraRadera
  13. Hej vännen, så söta de är alla de där bilderna. Jag kommer att ihåg alla sen jag var barn. Vilken härlig samling du visade i ditt förra inlägg, det var så fint. Har aldrig sett en röd melitta hållare och ser jag en ska jag genast köpa den och ge dig.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  14. Hej Vännen,

    vet du jag har denna bok,,,nånstans i gömmorna. sparade den just för att det var så fina bilder:) Hur går det m magen?? kan tänka mig att det börjar bli lite tungt:)
    Men som jag sagt tidigare 16 nov kommer hon:)
    Kram Sari

    SvaraRadera
  15. Elsa Beskows bilder är bara så söta! Varje barn förtjänar att få ha hennes bilder i sagoböcker när de är små. Jag skulle vilja köpa hennes böcker bara för bilderna...vi har ju själv inga barn men de är så vackra, positiva och detaljrika.
    Bra idé du fick med stoppningen ;-).Det gäller att vara om och kring sig för att få prisvärda saker. Jag var faktiskt också på IKEA igår, men tyckte inte de hade så speciella grejer på julavdelningen hos oss. Ska nog kika in lite på de söta nätbutikerna.Fortsatt trevlig vecka!
    Psst. Rosabandet är verkligen sött! Pryder fint på min jacka :-)/Kram Karin

    SvaraRadera
  16. Hallojs nilla!!
    ja de är ju såå vackra månadsbilderna!!
    Var en sväng i Skövde idag..nu är de julpyntat i varje butik....härligt..många klagar o tycker det är så tidigt...men jag bara njuter jag;)) sååå mysigt sååå!!Älskar att strosa bland alla julsaker!!!
    Hoppas ni har ett fint lov...kan tro det blir stimmigt...det är det härmed mina 4..totaly kaos emellanåt;)))

    ~~♥Kramelikram Millan♥~~

    SvaraRadera
  17. Men så söta kort! Klart att du köpte alla :) du är så rolig! Tänk att jag åkte förbi två Ikeor idag utan att säga till min sambo att stanna vi måste in!! Jag köper oxå dem billigaste stoppningar, det går lika bra! Såg du att det fanns även avlånga? Har köpt in lite av varje så man har när rycket kommer och man ska sy kuddfodraler igen!

    Många gossekramisar Elin

    SvaraRadera
  18. Tack för tipset m kuddstoppningen! så sött du virkar!
    Carolina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla