lördag 24 oktober 2009



~~* MELITTASAMLING *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag tänkte jag visa delar av min Melitta samling....
Det började med en fyndlåda på en auktion, där det låg ett blått filter sen har det bara rullat på....




En ny hylla måste inhandlas för denna rymmer bara en bråkdel av vad jag har....
~~* ♥ *~~




~~* ♥ *~~



Ibland en dyr hobby, vissa färger är dyrare än andra....
söker ett rött filter men dom brukar bli rysligt dyra...
sen finns det en dockserivs i alla färger oxå....
Ska kolla in ebay i TYSKLAND....där kan man göra fynd...
~~* ♥ *~~



~~* ♥ *~~




Hyllan fick jag av svärföräldrarna, fast då var den träfärgad...några strykningar med vit färg har den fått.Men handtagen till lådorna saknas fortfarande.....ligger i lådan men har ej fått tummen ur att skruva dit dom.Sen ska ett litet ord skrivas dit oxå...

~~* ♥ *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
18 dagar kvar nu....
Ni har väl inte missat tävlingen i inlägget längre ner...
Kan tillägga att inga förvarningar har kännts till än.....
~~* LER*~~


17 kommentarer:

  1. God morgon. Fin samling du har. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken samling, tror aldrig jag har sett
    sådana....jättesöta, så goa färger.

    Kakorna jag köpte av dig är sååå fina, får
    massor med glada komentarar av vänner som besöker oss.

    Ha en fin helg
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Gomorron !Vilken härlig samling du har...Kanonläcker -har aldrig sett så många fina .Vilka goa färger.Ha en mysig lördag kramizar ~~~~RITA

    SvaraRadera
  4. Hej! MEN du det var inte någon dålig samling och vad fina dom är, härliga färger!!Wow. Tävling?? har jag missat en tävling? det måste vi kolla! Ha en fin lördag kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh jisses vilken fin samling du har... Jag har ett vitt och ett rosa men ingen kaffekanna än så länge.. Och hyllan e ju bara sååå fin...
    Må bäst i helgen..
    Kraaaam Linda Nostalgi och rosor

    SvaraRadera
  6. Oj, finns de i så många läckra färger?! De är ju som karameller!! Ja, det är väl det enda jag kan tänka på?! Hi, hi... Dricker inte kaffe så jag har i princip noll koll på filter. =0)
    Ha en bra helg!
    Kramisar!

    SvaraRadera
  7. Wow,,Dom är jätte vackra..Jag har bara ett vitt..Skall jag hålla utkik när jag är ute på loppisar?..Även på Tradera,,roligt när man har ett uppdrag när man kikar runt..Massa kramar..

    SvaraRadera
  8. Vilken ovanlig men rolig samling du håller på med. Har aldrig sätt så många olika färger.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  9. HEJ!JAG HAR VARIT BORTA FRÅN BLOGGVÄRLDEN OCH I ITALIENVÄRLDEN I 19 DAGAR OCH SER ATT DU INTE VILAT DEJ..............!Käre värld vad du jobbar.
    Klockorna är så underbara!
    Jag blir så imponerad.Har du turbohastighet i dina händer,fingrar.Min dotter(Min Oreda har fått ngt liknande i sina fingrar).Varför händer det inte i mina?
    Och din Melittasamling är väldigt fin!
    Ska nu delta i din tävling-
    Ska bli spännande att se din baby och höra hur ni har det!

    Klappa på lilla magen från mig!Kram Kajsa

    SvaraRadera
  10. Men hallååååå!!!!!
    Nu blev jag allt lite grön i ansiktet, vilken läcker samling!!!!!!!
    Helt underbar i färger och allt :)
    Visste inte ens att det fanns.
    De passar ju väldigt bra ihop med dina bakelser, hihihi.
    Var rädd om dig och magen.
    Kram Mari

    SvaraRadera
  11. Men vilken samling du har!
    Vilka färger...som bakelser, hihi!

    Ha det gottis!
    Goaste kramen!

    SvaraRadera
  12. Men vilken underbar samling! Hoppas allt är bra med dig. Kram Nilla

    SvaraRadera
  13. Halloj på dej Nilla o alla andra i familjen , ja nu är jag tebax hemma , haft det alldeles super fint i Turkiet sett o gjort massor Oliwer hade så roligt med bad ,bamseklubben o allt annat .Kram på dej /STINA

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Du gjorde mig glad idag.Du vill följa mig!!!!Så roligt!
    Jag har försökt ge din baby ett födelsedatum men det går inte,försökte flera gånger igår och även idag.Jag lämnar mitt datum här för nu ska du få veta när det blir.
    Dem 7 november 2009 blir din babys födelsedag.
    Så nu kan du börja virka sjuor;;)).

    Ha en härlig dag och glöm inte att vila lite emellanåt.
    Kramar Kajsa

    SvaraRadera
  15. Vilken gullig samling! Vad gör man inte för att det ska bli komplett! Åh såg din key låda, I Like It!!

    Ha en go fortsatt söndag!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  16. Vilken fin samling du har.
    Ha en bra söndagskväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Jösses vilken samling du har! har aldrig sett så många! Nu har du snart ditt lilla knyte! mys!
    Kram kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla