söndag 4 oktober 2009

~~* TÄVLING *~~
~~~~~~~~~~~~~
Nu blir det en utlottning...igen!
Tänkte som så här......jag har nu ca 5 veckor kvar av min graviditet...
UTGÅENDE DATUM FÖR BAKELSET ÄR:
12/11-09



så nu får ni gissa ett datum när ni tror det blir.....
~~* *~~



givetvis så får ni gissa på samma datum.....då lottar jag helt enkelt ut mellan er som har det rätta datumet.......
~~* *~~




med dom andra barnen har jag gått över 14-18 dagar.....
~~* *~~



( spegeln kommer från JYSK )

Tävlingen pågår hela NOVEMBER UT eller tills bakelsen tittar ut....
~~* *~~




( KOFTAN kommer från CELLBES)
~~* *~~



Vad vinner man då......jo ett hemligt pris i form av ett litet kakfat....med olika smarrigheter på......
~~* *~~



( bilden är lånad från LIVSLUST )


LYCKA TILL !!!!
Även ni som ingen blogg har kan vara med....skriv bara en kommentar som anonym.
Givetvis så får ni gärna LÄNKA men det ger ingen extra lott....



65 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag tror att det lilla livet tittar ut den 14/11.
    Din blogg är så gullig med alla dina alster du gör.Lycka till;)
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Hej Nilla!
    Jag tror att din lilla bebis kommer den 18/11.
    Lycka till;)
    Kramar Hannah
    hannahpuzz@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej på dig !

    Jag gissar att lillkrypet kikar ut den 25 november...på mitt andranamn namnsdag Katarina !

    ***
    KRAAAM EVA

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Sitter och kollar med frugan,och jag vill oxå gissa.17/11 får du din bebis;)
    Mvh Patrik
    pdpa@telia.com (hon blev visst först)

    SvaraRadera
  5. Halloj Nilla.
    Vet du,jag gissar på den 13/11.Hoppas du mår bra,men det börjar väl kännas jobbigt nu?
    Hoppas du får en fin vecka.Kramisar Lotta

    SvaraRadera
  6. Jag gissar på den 11/11 som ankomstdatum, lycka till =)

    SvaraRadera
  7. Eg trur den 14/11 :) og ønsker deg lykke til!!

    Anita

    SvaraRadera
  8. Det lilla pyret kommer definitivt den 15 november. Eva Axelsson

    SvaraRadera
  9. Halloj Nilla!Jag gissar att det blir den 22/ 11 -09. Hoppas att allting är bra med dej!!!!!Ha en mysig kväll varmaste kramizen ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  10. Godkväll i stugan :)

    Tror det lilla pyret tittar ut den
    10 november.

    Kram kram
    Eva

    SvaraRadera
  11. Jag tror den kummer ut den 16 november

    SvaraRadera
  12. Hej hopp!
    Är ni av med all jobbig magsjuka nu?
    Jag är gärna med och tävlar om dina fina bakelser!
    Jag gissar på att bebisen tittar ut den 16 november! (Och så tror jag att det blir en flicka, även om det inte tillhör tävlingen hihi..)
    Vet att jag skrivit till dig förut att nästa gång jag ska ha barn så ska jag absolut beställa en bakelsemobil av dig! Tyvärr är det ingen bebis på jäsning för tillfället men så fort det är dags så tänker jag beställa en hehe..
    Kram!

    SvaraRadera
  13. HEJ åh vilken ur gullig mage!! hihi Nästan så att man blir smittad!! Ja dom ska väl hålla en på halster så att man är skit nervös och så får man inte jobbet!!! Ysch då blir jag galen ahha. SJÄLVKLART hjälper jag dig vännen!! Gå in här:
    http://www.blogcrowds.com/resources/blogger-templates/3-columns/2 där hämtade jag min mall för 3 columner!! Kom nu bara ihåg att du förlorar bilder mm när du skiftar!!! SÅ spara först!!! Åh en liten tävling!! Självklart är man ju med där också och länkar off course! Kram på dig! Blir det problem med columnerna?? Hojta i så fall

    SvaraRadera
  14. 7 november kommer underverket tror jag! Kram

    SvaraRadera
  15. Jag tror att bebisen inte låter mamma och pappa vänta jättelänge, utan kommer den 22 november.

    SvaraRadera
  16. Hej min vän,,Så svårt! 24/11 gissar jag då..Kramisar i massor

    SvaraRadera
  17. Vilken kul tävling, jag gissar på 11 november. Den här bebisen har mera bråttom ut.. Ha det gott nu Nilla och var rädd om dig.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Kul tävlimg du hittat på! =0) Jag gissar på 16 november.
    Kram!!

    SvaraRadera
  19. Hej gumman

    så söt mage:) nästan så man blir sugen;)
    Självklart kommer han på min Josephs födelsedag 16 november:) så är det:)
    annars får du kläcka ut han i alla fall för jag vill ha vinsten hi hi
    Skojar bara.
    Ha d gott nu
    kramis Sari

    http://shabbychicliv.blogspot.com/

    SvaraRadera
  20. jag gissar på 8/11.
    fina bilder och härlig blogg!
    //Lina

    SvaraRadera
  21. Vår dotter var beräknad till den 11/11 2002, men föddes den 24:e. Min gissning blir därför 091125!:)
    Kram

    SvaraRadera
  22. Oj, vad svårt men jag gissar på den 20/11.
    Kramis Mamma C

    SvaraRadera
  23. Hej klantade till mig med min nya webbadress den lyder så här
    http://lillaprovence.se
    Kram Sari

    SvaraRadera
  24. Hej Nilla!
    Får jag också vara med!
    I så fall gissar jag att ditt lilla hjärta kommer den 20/11.
    Kul att du kikade in hos mig!
    Du har en jätte mysig blogg.

    Önskar dig lycka till!

    Kram Helen

    SvaraRadera
  25. Jaaadu, detta var knepigt. Hmmm jag gissar på att den kommer tidigare, närmare bestämt på min födelsedag den 31 oktober, en liten Halloweenare ;) Kram på dig och njut nu av de sista veckorna! Ja just, du haaar så mysigt på din Blogg! Kram Maria

    SvaraRadera
  26. Då gissar jag på den 24/11 för det är nämligen min födelsedag :D

    SvaraRadera
  27. Godmorgon!
    Den här gången tror jag inte att ni får vänta så länge....jag tror att "den" är färdig bakad 12/11!!
    Ha en bra dag ...
    Kram Stina

    SvaraRadera
  28. Jag vill oxså vara med i gissningsleken, den
    6 nov låter bra, det är ju bakelsedagen framför alla andra, iallafall här i "Götet".
    Lycka till!

    Agneta

    SvaraRadera
  29. hej du!
    skoj tävling...
    jag tror på den 21 nov...
    själv har alla mina tre tittat ut 8 dagar före uppskattad tid...:o)

    SvaraRadera
  30. Åh så spännande med så lite tid kvar!! Vad fort det gått :) ivf för mig som inte behövt bära det .. hihh... Jag gissar på att sötingen kommer ut den 22/11. Vilken rolig tävling.. hahha . KRam

    SvaraRadera
  31. Hej!
    Jag tror att den lilla bakelsen kommer den 19 nov. hoppas allt går bra den sista tiden! /trogen läsare
    vicky_nordh@msn.com

    SvaraRadera
  32. HEJ!
    jag gissar på att "den" är färdig bakad den 23nov. =) lycka till!
    dorian_blennmo@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. halloj tror att Napoleon kommer ut den 21 nov ,allt väl hoppas jag Kramisar /STINA

    SvaraRadera
  34. jag gissar på att den lilla bakelsen kommer i november =) skämt åsido jag tror på den 23:e novemmber...ha det så bra och ta hand om dig själv också kramar från Annika och Julia

    SvaraRadera
  35. Hej Nilla :o)

    Vilken kul tävling! Och så spännande att det snart börjar bli dags :o)

    Självklart vill jag delta och gissar på att den lilla bakelsen söta kommer den 13 november.

    Länkar så klart från min blogg också.

    Må så gott!

    Kramar

    Monika

    SvaraRadera
  36. Jag gissar på 11/11 ...min mors födelsedag.Få se om det blir så...annars tror jag även på 17/11 om det inte kommer på första gissningen..
    Jag är med och hoppas på tur.
    Lycka till iallafall!
    gustafsson.57@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Hej goaste Nilla!

    Har tänkt så mycket på dig och lilla pluttan där inne (tror på en liten tös) :)

    Jag tror hon har bråttom ut, den 8 november tror jag det är dags!

    Åh vad spännande och mysig tid som väntar...bebisar är helt oemotståndliga ♥

    Kraaaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  38. Hej Nilla,som vanligt har du en jätte gullig blogg.Jag tror den lilla trollungen tittar ut den 19/11.Då har jag min dotter och mitt lilla barnbarn 2:a namn namnsdag låter lite konstigt när man skriver det,men Elisabet var namnet.Ha det nu så bra och lycka till.Många hälsningar från Julias mormor!

    SvaraRadera
  39. hejsan!!

    ja vill oxå va mä på utlottningen hihihi!!!

    mitt datum som jag gissar på e 27 nov

    kramelikram Gunilla Andersson Grp <3

    SvaraRadera
  40. Japp jag vill oxå vara med å tävla om en fin vinst à la Nilla...Å jag vet precis när det lilla bakelset tittar ut...den 29:e november...på min sons födelsedag!
    Eller ja...det är ju sjutton dagar över...men det kan gå, hihi...Du får helt enkelt hålla igen lite *ler*

    Kramis Anki

    SvaraRadera
  41. Bebisen tittar nog ut fredagen den13 (13/11)så att det blir en lyckodag grattis och lycka till kram Ulrika

    SvaraRadera
  42. Hej Nilla!
    Jag tror att din lilla bebis kommer att vilja komma ut den 14/11. Det datumet är min dotter född, så därför tror jag på det en gång till...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  43. Hej Nilla!
    Vilka söta bilder på ditt lilla "bakverk"!
    Är gärna med o gissar, tror att det blir den 19 november:)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  44. Hej!
    Ser att även du hamnat i amigurumiernas förträffliga värld....så mycket gulligt du virkat...härligt!
    Din lilla baby kommer den 10 november, det är min gissning..... Varför ska du gå över denna gång *blink*?
    Lycka till med den nya familjemedlemmen, hälsar en stolt mormor till en femmånaders guldklimp.
    /Lotta

    SvaraRadera
  45. Jag tror att den här bakelsen är lite snabbare än de tidigare, och jag gissar på att den föds den 6.e november...samma datum som min äldsta dotter föddes...

    SvaraRadera
  46. hallojs nillis!!!

    hihi..kulig tävling!!!
    då gissar jag på 23/11..för jag fyller 23, fast i mAJ:))

    LYCKA NU TILL!!!
    så här efter jag lämnat mitt gissning svar..har du fött tidigare eller senare annars!!??
    Spännande ska det bli i alla fall!!! O jag tror på en liten sessa!!!EN prinsessbakelse!!

    Ska visa min söta cupcake jag vann av dig i veckan, fotat den lite idag!!

    kramis ♥ millis

    SvaraRadera
  47. Ja, när tror jag att din lilla bebbe kommer ut? Det var ingen lätt gissning...men det får bli 14/11 då jag och min bror fyller. Det var en lyckodag för min mamma det :-)Hoppas allt går fint! Kram Karin

    SvaraRadera
  48. Jag gissar på 11/11!

    Mvh Anneli
    anneli_jonsson@glocalnet.net

    SvaraRadera
  49. Hej!
    Väntar med spänning!
    Jag gissar på att det lilla livet tittar ut den 18/11. Såg att en till hade gissat på det.
    Lycka till!

    Kram Johanna
    http://johannamajkvist.blogspot.com

    SvaraRadera
  50. Åhhh vilken rolig tävling jippppiii...
    Jag tror bullen tittar ut 17/11
    Kraaaaam Linda Nostalgi och rosor

    SvaraRadera
  51. Jag gissar på 9 november!

    SvaraRadera
  52. Hej vilka härliga bakelser du virkar. Vad gäller tävlingen så tror jag på den 11 november
    gunbritt.johnsson@spray.se

    SvaraRadera
  53. Kul tävling vill gärna vara med och gissa!
    Den 9 november tror jag den lilla bakelsen gör sin entré!

    Nellie är så glad i sin kakmössa!

    Kram Reate

    SvaraRadera
  54. Hej igen.

    Bidde lite fel har en liten sessa här i knät.

    Kram Renate
    wretefelt@hotmail.com

    SvaraRadera
  55. Hallåj!

    Vilka fina saker du gör!!

    Det här var ju litet småsvårt.... Men efter en vetenskaplig utredning så säger jag att din bakelse kommer den 24 november, apselut!

    Kram och lycka till nu!

    Lena

    SvaraRadera
  56. Vilken härlig mage :)
    Jag gissar på 26/11.
    Är det inte jobbigt att gå över tiden så mycket?
    Mina har varit tvärtom 3-5 veckor för tidiga.

    Kram Mari

    SvaraRadera
  57. Åh, vad mysigt med en liten bebisbakelse i magen! Men det blir förstås ännu mysigare sen den kommer fram. Och det kommer den att göra den 9:e november!!

    Lycka till!

    Kram!

    SvaraRadera
  58. Det här är en kille som kommer att gilla söta saker, både bakelser o tjejer! Å såklart kommer han ut den 19:e, det är då de bästaste grabbarna föds! kram från Robins mamma.

    SvaraRadera
  59. Helt ljuvlig blogg!

    Vilken otrolig kreativitet!

    Grattis grattis till lillbakelsen...

    Jag gissar på den 11/11

    Tusen tack för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  60. Nu har jag kollat igenom alla inläggen och gissar på 28..för det och 30 var de enda i hela november som inte var sagt redan :) Hoppas att allt går bra för dig/er!

    Nu sitter jag och hoppas på att lillen håller sig fram till den 28 :)

    SvaraRadera
  61. Hej Nilla!

    Jag tror den lilla bakelsen tittar ut för tidigt, så jag gissar på den 5 november. Fin bebis mage du har, lite avis... kan man bli annat än sugen när man ser något så fint!

    Sköt om dig och ha det så gött!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  62. Haha...vilken kul tävling!

    Har ju kikat in hos dig och avundats alla söta bakverk du gör. Är lika förundrad varje gång jag ser någon sticka eller virka. Önskar jag kunde själv.

    Jadå ska jag gissa på ett datum... den 8/11 tror jag underverket kommer till världen :)

    Lycka till vännen

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  63. Jag tror på 18 november, min pappas födelsedag! :)

    SvaraRadera
  64. Vilka sagolika "bakverk", sjukt inponerande! Jag tror att datum för nerslaget blir 13 november.

    Stort lycka till!

    //Pär

    SvaraRadera
  65. Hej!
    Vad duktig du är på att virka.
    Jag gissar på den 15/11.
    Mvh/Anna-Lena
    annalena@gmail.com

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla