söndag 11 oktober 2009

~~* LJUSFESTIVAL *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Igår var vi "hemma" i min hemby...GRÄSTORP....
Vi firade min store pojk som fyller 12 år på tisdag...hemma hos min mor & far.
Samtidgit pågick en ljusfestival nere vid NOSSAN.
Nu ska ni få hänga med......




Tyvärr är inte mina bilder dom bästa men jag har lånat några ute på nätet.....




Här har vi "HÖLJA" som det kallas....här nere har man badat & fiskat mycke genom åren.....
~~* ♥ *~~



Golfhotellet hos EKARNAS GOLFKLUBB.....
~~* ♥ *~~




Inne i den mörkaste delan av promenaden sprang vi på dessa fina människor....
~~* ♥ *~~



Elin var inte det minsta rädd medans pojkarna var lite mer reserverade...
~~* ♥ *~~




Familjen Bodhall har ett eget SPÖKHUS i grästorp som ni bara måste besök.har inte besökt det själv men det ska vara nått enastående bra.....
klicka er in på deras hemsida & läs mer....
~~* ♥ *~~




Längre ner spelade näcken så vackert på sin fiol & älvorna dansade..
tyvärr lite dålig bild.......
~~* ♥ *~~




Ljuvligt vackert var det överallt.....
~~* ♥ *~~




underbar musik spelades.....på ett ställe kunde man köpa ljus Till förmån för cancerfonden & släppa ner i ån...det var helt underbart fint att se alla dessa ljus flyta med strömmen.......
~~* ♥ *~~




Väl nere vid FORSHALL bjöds det på ÖL/MAT tält, underhållning
~~~* ♥ *~~



( en del bilder av Orvar Andersson & Håkan Enström)

VÄL VÄRT SITT BESÖK.....så till nästa år vill jag verkligen rek detta utflyktsmål.
Under en hel vecka har detta pågått men avslutades igår med en spektakulär lasershow.
~~* ♥ *~~



8 kommentarer:

  1. Huga ! Vad läskigt. Hade jag sett dem utan förvarning hade jag skrikit*s* Så du är ifrån Grästorp?! Själv är jag född & uppvuxen i Lidköping. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej svejs!

    Kul att träffa dej "live" även om det blev lite kort å förvirrat *LER*
    Så nu får ni ta å komma hem på den där fikan vi pratat om lääänge ;-)

    Må så gott ♥

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vem hade inte blivit skraj om man mött dessa varelser huuuuu så hemskt.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  4. Hej Nilla!
    Vilka fina bilder! Fast de där spökena hade jag inte velat springa på en mörk natt;)

    Ha en jättebra kommande vecka!
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  5. Såå fint... synd att man missade det...
    åkte ju förbi utanför Grästorp i går kväll
    eller ja natt var det nog....
    Spökena var ju läskiga...

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  6. Så du har vart på hemma plan;))

    Häftiga bilder!! Stora tösen har vart på det spökhuset en gång..kul!
    ljusfestivalen har vi allt pratat om, men ibnte blivit av!!! Så mycket annat jämt!!!

    Trevlig vecka önskar Millan

    SvaraRadera
  7. Har du fått mitt mail med adressen ?

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  8. Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla