torsdag 19 november 2009

~~* ETT LITET BARN ÄR FÖTT *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fast inte här.......inte..näe då.Den verkar ha blivit MAGOCKUPANT.......!!!!
*LER*




Köpte en krubba på TRADERA för en tid sen.Jag har en stor krubba som jag fått av min mormor & morfar när jag föddes men den tyckte jag var synd att måla....




Spraymålade den om & om igen......svårtäckt så den fick bli så här....
~~* ♥ *~~




~~* ♥ *~~




Tänkte bara göra detta inlägg innan BAKELSEN blir färdig gräddad....
Tar en liten paus nu & fram tills dess.......
~~* ♥ *~~




Hoppas kunna visa upp våran krubba vid nästa inlägg...
hihihihiiii..
~~* ♥ *~~




Tror även de 3 vise männen kan komma med på bild...får se vilka det blir som kommer med presenter....först till kvarn....hihihihihi
~~* ♥ *~~





Herden får väl bli grannen med korna.....bara han lämnar kossorna utanför..
* LER *
~~* ♥ *~~





Så här såg krubban ut innan målning.....
~~* ♥ *~~




Ha det nu så bra som ni kan så ses vi en annan dag...nu ska jag koncentrera mig på förlossning.....vem vet kanske följer virknålen med, det kan ju bli seglivat...hihihihihi
PUSS PÅ ER ALLA SÖTNOSAR !


29 kommentarer:

  1. Krubban är jättefin i vitt! Sköt om dig och magen nu. "Ses" snart. :-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej Nilla.
    Hvor er dit krybbespil bare flot, har en veninde som elsker Fransk stil, så jeg blir nødt til at vise hende din ide.
    Og hvor er du dygtig til at hækle, det ser kanon flot ud.

    SvaraRadera
  4. Å vad vi väntar på att se den egna krubban med innehåll...kanske....
    Ta hand om dig och den lilla bakelsen....nu är det väl dags!
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej !ÅÅÅ så fin! Tradera är ett bra ställe att hitta fina fynd på!! MEN när ska den där större krubban få sin lilla!! Hm. Ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin den blev!
    Lycka till med förlossningen när det blir dags!! Heja, heja! ;0)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Lycka till när det blir dags...den 22:e som jag gissade tror jag;-). Försökte klicka på bilden till tävlingen för att dubbelkolla, men länken fungerar inte.

    SvaraRadera
  8. För en sekund så trodde jag att du det var klart.........så du lurades..............!
    Men jag hoppas att du,ni och vi snart får höra att babyn kommit och att ni båda mår bra!
    Tack för LJUSA ideer i min blogg.Det uppskattade jag.
    Ska köpa upp ett lager med vit sprayfärg och börja byta färg här hemma;)
    Se så iväg med dej nu till BB.Och glöm inte datorn och virknålen!

    Kramar Kajsa

    SvaraRadera
  9. Oj jag hann tro att du fått bebban, men icke:)
    Vilken liten tjurskalle han är hi hi
    Ha en skön helg
    Kram Sari

    SvaraRadera
  10. Ha, ha där lurade du mig allt. Trodde att er lill* bebis var född.
    Hoppas att den snart behagar komma ut till er allihopa som längtar så mycket efter den.
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Hej, Nilla!

    Väntar med stor spänning på att se den egna krubban med innehåll!

    Lycka till och ta hand om din lilla bakelse!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  12. Lycka till nu, lägg virknålen åt sidan lite och ägna dig åt dig själv och kanske alldeles snart en liten nyfödd bebis
    ser fram emot nästa inlägg när den lilla eller lille kommit ut
    massor av kramar Annika och Julia

    SvaraRadera
  13. Lykke til Pernilla! Følger med og tenker på dere! Klemmer fra ANita!

    SvaraRadera
  14. Ja, du skriver då för härligt!:-)Håller tummarna för att bakelsen snart är färdiggräddad. Den som väntar på nåt gott...
    Vacker krubba du köpt och stylat om!
    Allt gott till dig och lycka till!
    /Kram Karin

    SvaraRadera
  15. Åh, så jobbigt att gå och vänta på den lilla go´biten.

    Men kanske den har kommit nu när jag skriver detta...hoppas det, och då är all den långa väntan glömd!!

    Lycka till!

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Hallå gulliga Nilla,
    vilken fin krubba och vilken skillnad det blev efter att du målade den vit! Ingen liten bebis ännu..förstår den trivs bra hos dig, skulle inte heller vilja komma ut i kylan :P

    Ha en fortsatt mysig helg! Många kramisar Elin

    SvaraRadera
  17. Det är kanske så man ska göra med krubban, för ärligt talat så tycker jag inte att vår är så vacker. Ser ut ungefär som din före bild.

    Lycka till, och hoppas att du inte behöver vänta för länge :)

    Kramar Mari

    SvaraRadera
  18. Hej på dig! Har inte varit inne hos dig på några dagar och oj vad kraetiv du varit.Vilka underbara bakverk du gjort,man blir riktigt sugen,ser så äkta ut.Trodde nog att den lille hade hittat ut vid det här laget,men det är visst en envis en.Hjälpte inte ens med vräkning.Ha de gott och lycka till!
    Kram Anna!

    SvaraRadera
  19. Hej Nilla :) Vad roligt att du gillar min blogg! Tack för alla rara ord!
    Vad fin julkrubban blev, smart drag att spraya den vit! Supersnyggt! Kramar till dig/Emma

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Åh, så fin den blev! Vilken bra idé! Det ska bli spännande att få se nästa lilla gudagåva!

    Kramar till dig! Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  21. hej svejs....men vad vacker krubban blev.....Nu börjar det at dra ihop sig,snart Juletid....kram/angela

    SvaraRadera
  22. HEJ! Har det hänt nåt??? ser inga uppdateringar!! Har den lilla kommit nu! Kram

    SvaraRadera
  23. ÅÅÅ så spännande, ser fram emot att läsa allt om förlossningen snart...;D Själv skall jag ha en liten bebis på julafton. Kram C&M

    SvaraRadera
  24. NU börjar jag undra om det inte har hänt!

    Kramar Kajsa

    SvaraRadera
  25. Ups, hjärtat gjorde allt ett litet extra skutt, jag trodde oxå att det var klart! Hoppas allt är väl med er och att allt går bra!

    Sköt om dig nu!
    Kramisen!

    SvaraRadera
  26. Hej Nilla!
    Hoppasatt allt är bra med dig! Väntar med spänning!
    Lycka till och sköt om dig /er
    Kram Stina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla