söndag 1 november 2009

~~* TRUMMA *~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fick en ide att virka en egen MAILEG TRUMMA.....
Sagt & gjort....så här blev den....


( LJUSHUSET är det stora stl )
Den blev lite större än vad jag först tänkt mig men helt klart nöjd blev jag....
~~* *~~




~~* *~~




350kr tar jag för denna storlek.....
kommer i mindre varianter oxå.........om jag hinner
~~*LER*~~




~~* *~~




Trumpinnar var ju en självklarhet oxå......
~~* *~~




En tur till skogs har det blivit oxå...hämtat in några minigranar som man aldrig kan få för många utav....så nu råder lite julkänsla här...har tagit fram julgardinerna för strykning.Man vet ju inte om jag är hemma när det är dags att hänga fram dom.Brukar ju vara klar med allt pynt till advent.Å det är väl inte till att tänka på att maken pyntat klart tills jag ev kommer från BB.....
*LER*

~~* *~~





Vilket ledde till en massa nya  ideer till fler virkade projekt inför julen....
Så håll ögonen öppna för nu kommer det massa nyheter ...
Virkar på nätterna då jag ändå inte kan sova.....har ont ont ont....
Sitter vid köksbordet & virkar & lyssnar på nattradion.
Avkopplande så det förslår....


18 kommentarer:

  1. Hej! UNDERBAR little drum for the drum boy hihi! Ja du är en påhittig filur du men FIN blev den :-) Ja om du hinner göra fler, snart är det dags! Spännande!! :-) ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara små trummor och söta trumpinnar.Vad duktig du är.Undra hur länge du får hemma.Ha en fin söndag och en bra start på veckan kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. Hej Nilla!
    Vilken söt trumma du virkat, I like:)

    Ha en trevlig söndagkväll,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. Söt trumma! Skall bli spännande att se dina nyheter!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du är så himla duktig! Trumman är superfin. Nilla

    SvaraRadera
  6. Du är ju för kreativ! Att "föda" nya virkverk verkar ju i allafall inte vara några problem! Lycka Till när det är dags för den riktiga nybakade lilla sötsaken att entra världen!
    (Och Tack för alla fina kommentarer på min blogg!)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Trumman var ju bara såå fin.

    He en trevlig kväll
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Gumman...du är ju bara fenomenal!
    Såå fin liten trumma!
    Ska bli spännande att se dina nya ideér!
    Å du, jag har nåt litet till dig inne hos mig!

    Goa kramen till dig & maggen!

    SvaraRadera
  9. Men gumman dååå vad jobbigt för dig att du inte kan sova, du måste vara helt slut. Ojoj vilken fin trumma, du är en mästare att få till sakerna sååå bra, du gör alltid fint.
    Ta hand om dig nu och vila mycket även om du inte kan sova. Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  10. Jag bara fattar inte hur du hinner och var du finner alla ideer, du är otrolig!

    SvaraRadera
  11. WOW, vad du är duktig! Första gången jag är inne hos dig och jag är superimpad av allt fint du gör. Ett grattis till lilla maggen! Vad roligt och spännande på samma gång. Jag skulle så gärna vilja beställa något av dig men du har så mycket fint så jag kan kanppt välja. Men det skulle vara så kul med en liten bakelse av ngt slag till min lilla Maja! Ska kika runt en stund och återkommer sedan.

    Kram Anna-Lena♥

    PS. Jag har en liten utlottning om du har tid att kika förbi,

    SvaraRadera
  12. Hej Vännen

    låter inte bra att du inte kan sova pga smärta:(
    Men snart är det väl dags för lillen.
    Såå fin trumman blev,,,Nilla du är ,,,,,,,
    så jäkla duktig!!

    ha d gott
    Kramis Sari

    SvaraRadera
  13. Hej! Ja du nu är det slit o släp här hahaha! Men som du skriver det är roligare när man är två! tack söta! ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  14. Hejsan igen Nilla,
    Påhittig som bara den,jättefin trumma,
    Idag har vi rent ut sagt skitväder här i skåne, regn, regn och åter regn, hoppas det blir bättre snart.
    Dina tags ligger färdiga till dej, vet ej om du läste mitt mail jag skrev till dej om du ville ha hål i frimärkstagsen också?
    Ha en fortsatt trevlig dag
    Sanne

    SvaraRadera
  15. Hej, Nilla!

    Vilken fin trumma och så söta de små trumpinnarna är!

    Du är verkligen idérik med dina virkade alster.

    Ha en fin dag/kväll!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  16. Hej vännen!
    Ja du är så duktig, får till allt mellan himmel o jord... :)
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!

    Tänkte säga att hoppas den ploppar ut snart så du får sva på näterna men kom på att med en liten bebis fär man inte sova på nätterna!! Kanske lite ändå. Trumman blev ju jätte jätte fin! Skulle passa super i ett pojkrum. eller vart som när jag tänker efter.. hihh.. du e super duktig! Kram kram T

    SvaraRadera
  18. Nämen jisses vilka konstverk!

    Jag har en 3 & en 5 åring vid min sida.

    De vill ha allihop.

    Jättefin blogg.
    Kommer tillbaks.

    Linda

    SvaraRadera

Jag blir så glad om ni skriver en liten rad!
~~* ♥ ♥ ♥ *~~
Nilla